استاندار همدان:

سلامت مشارکت‌کنندگان در انتخابات تامین شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۱:۳۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۵۵۳۶
سلامت مشارکت‌کنندگان در انتخابات تامین شود
استاندار همدان گفت: سلامت مشارکت کنندگان در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ باید با هماهنگی و پیگیری نهادهای مسئول تامین شود تا مردم بدون هیچ دغدغه و نگرانی پای صندوق های رای حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: شیوه نامه های مربوط به دوران تبلیغات انتخابات و روز رای گیری از سوی فرمانداران به داوطلبان و ستادهای انتخاباتی ابلاغ شود.

وی اظهار داشت: تیم های ویژه ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی وضعیت رعایت الزامات بهداشتی در انتخابات تشکیل شده و همچنین جانشین سپاه استان همدان در جریان انتخابات روند بازرسی را تشدید و فعال تر کند.

استاندار همدان خواستار اطلاع رسانی درباره ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی شد و ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری مردم با موج جدید شیوع کرونا مواجه نشده و شهروندان بی دغدغه و با خیال راحت رای بدهند. 

شاهرخی اضافه کرد: پیگیری برای افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، حفظ سلامت مردم و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای به همراه تامین امنیت و سلامت انتخابات از اولویت های اصلی استان به شمار می رود.

وی گفت: هم اینک استان همدان در شیب نزولی شیوع کرونا قرار دارد که این وضعیت سبب بازگشت آرامش به همدان شده است به گونه ای که گروه های شغلی یک، ۲  و بخشی از سه نمازهای جمعه و مراسم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال و دایر شده است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه همچنان این شرایط شکننده است افزود: موج کرونای هندی وارد کشور شده اما با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کنترل این ویروس در مرزهای شرقی و جنوب شرق، ویروس کرونای هندی گسترش نیافته است.

شاهرخی بیان کرد: استان همدان در زمینه واکسیناسیون نیز کارهای خوبی انجام داده است و ۷۴ هزار نفر از اقشار و گروهای مختلف تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: عامل ۹۸ درصد مبتلایان به ویروس کرونا حضور در تجمع ها و دورهمی های خانوادگی بوده و این بدان معناست که با کاهش دورهمی و حضور نیافتن در تجمع ها می توان ویروس کرونا را مهار کرد.

استاندار همدان گفت: تردد خودروهای غیربومی به حوزه استحفاظی استان همدان از چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ۱۲ ظهر دوشنبه هفته آینده ممنوع است اما تردد داخل استانی منعی ندارد.

وی با بیان اینکه تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان ممنوع است از دارندگان خودروهای دارای پلاک غیر بومی خواست تا نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند و از راهنمایی و رانندگی نیز خواست شرایط ویژه ای برای تسریع در کار مالکان این قبیل خودروها در نظر بگیرد.

 

نظر شما