رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان:

روند شیوع بیماری کرونا در استان همدان کاهشی است

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۵۵۶۷
روند شیوع بیماری کرونا در استان همدان کاهشی است
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان، گفت: روند شیوع بیماری کرونا در استان همدان کاهشی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، رشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: ۷۴ هزار و ۳۶۸ نفر از اهالی این استان تا ظهر روز گذشتهعلیه ویروس کرونا واکسینه شدند که سه هزار نفر از آنها مربوط به مرحله نخست کارآزمایی بالینی است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم کارآزمایی واکسن کرونا در همدان شروع شده است اضافه کرد: ۴۲ هزار و ۳۶۶ نفر از گروه های پرخطر شامل افراد بالای ۷۰ سال فاز نخست تزریق واکسن را انجام دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۴۷ مرکز واکسیناسیون در استان همدان از جمله هفت مرکز تجمیعی راه اندازی شده و در بزرگترین مرکز تجمیعی واقع در سالن ورزشی سردار سلیمانی شهر همدان ۱۰ سایت برای تزریق واکسن در نظر گرفته شده است.

حیدری مقدم تاکید کرد: در صورت واکسینه شدن افراد بالای ۶۰ سال تا پایان خرداد سالجاری ، بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرها کاهش می یابد چرا که ۷۵ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان همدان مربوط به افرادی بالای ۷۵ سال است.

وی گفت: با وجود سهمگین شدن شیوع کرونا در پیک چهارم و قرمز شدن نقاط مختلف کشور، شاهد مرگ کادر بهداشت و درمان نبودیم چرا که این افراد پیشتر نسبت به واکسینه کردن خود علیه کرونا اقدام کرده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه شاهد سیر نزولی پیش رونده در کرونا هستیم افزود: ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۳۶ تن از آنها در بیمارستان ها بستری شدند همچنین ۲ فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

حیدری مقدم اضافه کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۵ مورد بود و شاخص سرایت پذیری به زیر یک یعنی ۹۷ صدم درصد کاهش یافته است.

وی گفت: به علت بروز ۱۶۸ طغیان ویروس کرونا در مناطق شهری ۳۹۰ نفر به این ویروس مبتلا شدند همچنین ۳۰ طغیان در روستا ۶۸ نفر را به کرونا آلوده کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: آمار به دست آمده از علت ابتلای افراد بستری و سرپایی به کرونا نشان می دهد که شرکت در اجتماعات عامل ابتلای ۳۸ درصد و تماس درون خانوادگی ۶۰ درصد بیماران به کووید ۱۹ بوده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۹۶۳ مورد بازرسی در یک هفته گذشته از صنوف و مراکز صورت گرفته که ۵۶۶ مورد به مرجع قضایی معرفی و  ۲۸ واحد نیز به خاطر اصرار بر تخلف و بی اعتنایی به شیوه نامه های بهداشتی پلمب شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز گفت: با وجود اعمال قانون شاهد افزایش شمار تردد خودروها از ساعت  ۲۲ تا سه بامداد هستیم بنابراین درخواست می شود نسبت به تجهیز معابر درون شهری به دوربین مساعدت لازم صورت گیرد.

سرهنگ علی فکری افزود: یکی از مشکلاتی که سبب نارضایتی شده اعمال قانون خودروهای دارای پلاک غیربومی متعلق به ساکنان این استان است که در صورت وجود دوربین می توان بومی بودن مالکان این وسایل نقلیه را در سامانه تعریف کرد.

وی اضافه کرد: تردد این قبیل وسایل نقلیه در روز هنگام نیز سبب بدبینی شهروندان نسبت به اجرای طرح محدودیت هایی کرونایی شده و آنان فکر می کنند که محدودیت ها رفع شده است.

سرهنگ فکری گفت: سه هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دارای پلاک غیربومی در استان همدان تردد دارند که تاکنون مالکان ۱۶۰ دستگاه خودرو نسبت به تعویض پلاک اقدام کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز