سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان:

بهزیستی همدان رتبه برتر کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا را کسب کرد

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۰۹:۲۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۹۶۸۸
بهزیستی همدان رتبه برتر کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا را کسب کرد
سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: این اداره کل با اجرای برنامه‌های متعدد در زمینه کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا در بین ۶ استان برتر کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیاوش رهبر با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی این اداره کل در زمینه کنترل بیماری کووید۱۹ اظهار داشت: تاکنون هزار و ۳۱۳ مددجوی مقیم در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و کارکنان آن در استان همدان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی اعلام کرد: واکسیناسیون مددجویان زیرپوشش مراکز شبانه‌روزی بهزیستی شامل سالمندان، معلولان جسمی، ذهنی، بیماران اعصاب و روان و کارکنان شاغل در این مراکز از اسفند سال گذشته آغاز شد و تزریق دوز دوم آن نیز تا پایان هفته به اتمام می رسد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت، جزو گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که باید برابر کرونا ایمن شوند عنوان کرد: واکسن تزریقی به سالمندان زیر پوشش از نوع واکسن روسی اسپوتنیک بوده که در ۲ نوبت به سالمندان و برای سایر گروه ها واکسن سینوفارم چینی تزریق شده است.

رهبر یادآور شد: اثربخشی واکسیناسیون سالمندان مطلوب گزارش شده و شاهد عوارض جدی نبوده‌ایم ضمن اینکه به طور طبیعی میزان ابتلا به بیماری را کاهش داده است.

به گفته وی در ابتدای شیوع ویروس کرونا در زمینه تامین الکل و ماسک تمامی مردم با مشکلات اساسی رو به رو بودند ولی سازمان بهزیستی در این زمینه اقدامی بسیار سریع و به موقع انجام داد و در کوتاه ترین زمان ممکن اقلام بهداشتی مورد نیاز را به صورت رایگان در بین کارکنان و مددجویان توزیع کرد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از اختصاص ۵۰۰ هزار تومان سرانه هر نفر مقیم در مراکز شبانه روزی استان همدان برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز خبر داد.

رهبر ادامه داد: پس از توزیع این اقلام، تب سنجی در مبادی ورودی تمامی ادارات سامان بهزیستی در استان و شهرستان ها انجام شد و تمامی موارد فاصله گذاری اجتماعی به دقیق ترین شکل ممکن اجرا شد.

وی با تاکید بر این که واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست خاطرنشان کرد: حتی پس از تزریق واکسن نیز رعایت تمامی نکات و پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک به منظور حفظ سلامتی الزامی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز