رئیس دادگستری شهرستان نهاوند:

نصب دوربین در مراکز پرتردد نهاوند به مطالبه عمومی تبدیل شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۶:۴۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۹۹۵۴۹
نصب دوربین در مراکز پرتردد نهاوند به مطالبه عمومی تبدیل شود
رئیس دادگستری شهرستان نهاوند با بیان اینکه دوربین های نظارتی در بحث کشف سرقت ها کاهش برخی از بزه های اجتماعی بسیار موثر است، گفت: نصب دوربین در مراکز پرتردد نهاوند به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدا، علی کاظمی  در جمع خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد:  یکی از عواملی که می تواند در کاهش جرم در سطح شهر اثرگذار باشد نصب دوربین باکیفیت در مراکز جرم‌خیز و معابر پرتردد نهاوند است.

وی با بیان اینکه اگر کسی بداند تحت کنترل دوربین است و در صورت شرارت شناسایی و مجازات خواهد شد، شرارت نمی‌کند گفت: نصب دوربین در مراکز پرتردد باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

رئیس دادگستری شهرستان نهاوند اضافه کرد: برای تبدیل این مساله به یک مطالبه عمومی رسانه ها نقش مهمی دارند و خیرین نیز می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیشترین فراوانی جرم در جامعه گفت: امروز بیشترین جرایم در سطح جامعه توهین، تهدید، ضرب و جرح و سرقت‌های خرد است که ناشی از تورم و شرایط  اقتصادی است.

کاظمی یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی را کاهش میزان ورودی پرونده‌ها دانست و افزود: یکی از برنامه‌هایی که در دوران آیت‌اله رئیسی اتفاق افتاد طرح کاهش میزان ورود پرونده‌های قضایی به دادگاه‌ها بود که باعث رسیدگی باکیفیت به آنها نیز شد.

وی موفقیت در اجرای این برنامه را ناشی از چندین عامل عنوان کرد و افزود: شورای حل اختلاف یکی از عواملی است که باعث شد میزان پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی بیش از ۵۰ درصد به صلح و سازش ختم شود.

رئیس دادگستری نهاوند افزود: در حال حاضر۶ شورای حل اختلاف در نهاوند وجود دارد که با ایجاد صلح و سازش بین طرفین برترین عملکرد را در سطح استان دارند.

وی از ابتکار مدیرکل دادگستری استان در راستای ایجاد ستاد تالیف قلوب به عنوان دیگر عامل کاهش ورودی پرونده‌های قضایی سخن به میان آورد و افزود: در ستاد تالیف دو کمیته مصلحین و معتذرین با مشارکت مردم تشکیل شده که در زمینه ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوی نقش خوبی را ایفا کرده‌اند.

کاظمی گفت: در دوران اوج‌گیری کرونا نیز همکاران قضایی بدون تعطیلی و کاهش ساعات کار و بدون وقفه در خدمت شهروندان بودند و بدون حتی کمترین کاهش ساعات کاری پرونده‌های قضایی را مورد رسیدگی قرار دادند.

وی ادامه داد: ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان به‌ صورت متناوب تشکیل جلسه داد و از فعال‌ترین ستادهای استانی بود که در زمینه انتخابات نیز موفق عمل کرد و کارنامه خوبی داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان نهاوند افزود: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی نهاوند نیز یکی از موفق‌ترین ستادهای استان بوده که نتیجه آن کاهش پرونده‌های جرایم انتخاباتی در سطح شهرستان نسبت به سال‌های گذشته بوده است.

وی افزود: در انتخابات شورا برخی افراد اعتراضاتی را در خصوص تخلف و خرید و فروش رای داشتند که البته پس از بررسی مشخص شد اینها صرفا یک ادعا بوده و بر مبنای ادله و مستندات لازم مطرح نشده است.

کاظمی در ادامه سخنانش گفت: دادگستری نهاوندخدمات مشاوره رایگان را به شهروندان بدون هیچ‌گونه محدودیت ارائه می‌دهد و ملاقات عمومی با شهروندان نیز همواره در دستور کار بوده و بنده و دادستان به‌عنوان خادم ملت در کنار شهروندان هستیم.

وی بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیکی را یکی از برکات ریاست آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه دانست و افزود: با استفاده از این خدمات، شهروندان بدون حضور در دادگستری عمده کارها را می‌توانند انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز