نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تخصیص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه آبیاری نوین در ملایر

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۶:۵۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۳۲۲۱
تخصیص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه آبیاری نوین در ملایر
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه آبیاری نوین در ملایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت الاسلام احد آزادی خواه در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: تعهد امسال این شهرستان حدود ۷۰۰ هکتار اجرای سیستم آبیاری نوین است که اعتبار اختصاص یافته برای این میزان اراضی کشاورزی ملایر هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد از این مبلغ را نیز دولت کمک می‌کند که باید از این فرصت طلایی و خوب با حمایت دولت برای اجرای سیستم نوین آبیاری استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم بیان کرد: در نشست امروز /سه‌شنبه/ با "علی‌مراد اکبری" معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر اختصاص این مبلغ برای اجرای طرح آبیاری نوین، قول مساعد داده شد پنج میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی برای مرمت و لایروبی ۶۲۳ رشته قنات در این شهرستان اختصاص یابد.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه این تعداد قنات ۲۵ درصد کل قنوات استان همدان است، گفت: افزون بر این اعتبار، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی قول داد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل دیگری برای مرمت و لایروبی قنوات این شهرستان اختصاص یابد.

وی یادآور شد: در مجموع برای سال ۱۴۰۰ حدود هفت میلیارد تومان اعتبار با مساعدت معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برای مرمت و لایروبی قنوات شهرستان ملایر تعیین شد که یکی از اولویت‌ها در حوزه کشاورزی است.

نظر شما