معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

مانور سراسری آمادگی وقوع زلزله در همدان اجرا می شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۲:۲۶:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۳۸۸۹
مانور سراسری آمادگی وقوع زلزله در همدان اجرا می شود
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: مانور میدانی و آمادگی بحران با زلزله فرضی ۶.۵ ریشتری در روستای «سیاه کمر» بخش مرکزی همدان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدباقر محمدی در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال‌ احمر استان همدان در خصوص کسب آمادگی مقابله با زلزله، افزود: در این مانور میدانی همه سازمان‌ها، معاونت‌ها و استان‌های کشور وارد عمل شده و هر کس به فراخور وظیفه خود نقشی به‌عهده دارد.

وی وجود تیم‌های توانمند و شرایط جغرافیایی مناسب را دلیل انتخاب استان همدان به‌عنوان میزبان اجرای این مانور عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود استان همدان همچون سالهای گذشته با همراهی و همدلی معاونت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات، مقدمات اجرای یک مانور میدانی به طور کامل عملیاتی  را فراهم کند.

معاون سازمان امداد و نجات  جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در همه مشکلات از جمله مهار ویروس کرونا، خشکسالی، قطعی برق و دیگر مشکلات وظایفی بر عهده دارد ولی این مشکلات نباید موجب غفلت از وظیفه ذاتی جمعیت با محوریت آموزش، تمرین، پیشگیری و حفظ آمادگی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه شود. 

رییس تیم‌های عملیاتی سازمان امداد و نجات کشور نیز  دراین جلسه اظهار داشت: سازمان امداد و نجات هلال احمر ساختار مشخصی برای فراخوان مدیران و نیروهای عملیاتی در هر زمان از شبانه‌روز را دارد

"مرتضی مرادی پور" افزود: خانه‌های هلال با رویکرد ارزیابی اولیه و اطلاع‌رسانی مقیاس حادثه در لحظات اولیه تشکیل شدند و در این مانور میدانی اولین اطلاعات زلزله فرضی از خانه‌های هلال منطقه زلزله‌زده دریافت می شود.

وی این مانور و زلزله فرضی را شامل بخش هایی نظیر هشدار اولیه و فراخوان، مدیریت امداد و نجات، مدیریت لجستیک و پشتیبانی، مدیریت اسکان، ایجاد کمپ فرماندهی واحد، مدیریت رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب و مستندسازی امور دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان هم گفت: در این تمرین از خانه‌های هلال به‌ عنوان ارزیاب‌های اولیه استفاده می شود و تا رسیدن نیروهای پیشرو و نجاتگر، کار ارزیابی و گزارش‌دهی و انجام عملیات نجات به عهده‌ی اعضای این خانه‌ها است.

 علی سنجر بگی افزود: در این تمرین میدانی که با حضور مدیران ارشد جمعیت هلال احمر انجام می‌گیرد همه استان‌ها نقش و تکالیفی به‌عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز