رئیس پلیس راه استان همدان:

سوانح جاده‌ای استان همدان سه کشته بر جا گذاشت

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۰:۳۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۴۹۹۳
سوانح جاده‌ای استان همدان سه کشته بر جا گذاشت
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بروز سه سانحه جاده ای در ۲۴ ساعت گذشته سبب مرگ سه تن از شهروندان در جاده های فرعی و روستایی این استان شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ رضا عزیزی با اعلام این خبر، افزود: یک دستگاه سواری پیکان با سواری پژو در جاده روستای «طاهرلو» به سمت لالجین به صورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کردند و این سانحه موجب مرگ راننده ۲۸ ساله پژو و مجروح شدن پنج تن دیگر شد که با توجه به برخورد این ۲ خودرو در خط وسط جاده با یکدیگر علت بروز تصادف در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه جاده فرعی طاهرلو ایمن و استاندارد نیست اضافه کرد: عرض کم، شیب تند، نبود شانه خاکی مناسب و اختلاف ارتفاع شیب شیروانی با حاشیه جاده تا سه متر، این جاده را به مسیری حادثه خیز تبدیل کرده است.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بروز سه سانحه فوتی تنها در جاده فرعی ۲۵ کیلومتری طاهرلو در سه ماهه نخست سالجاری قابل پذیرش نیست بنابراین برای رفع نواقص و معایب فنی آن باید اقدام کرد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: البته در این سانحه نمی توان وجود نقص فنی در راه را مقصر جلوه داد چرا که این سانحه در زمانی خلوت در جاده ای مستقیم رخ داده که نشان از بی توجهی راننده به جلو در حین رانندگی است.

وی گفت: همچنین تردد با سرعت غیرمجاز سبب واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس در جاده فرعی فامنین و پرت شدن راننده ۱۵ ساله این وسیله نقلیه از شیشه به بیرون از خودرو به علت نبستن کمربند ایمنی شد که راننده در این سانحه جان باخت.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: قرار دادن خودرو در اختیار فرزندان بدون گواهینامه امری نادرست است چراکه این اقدام والدین سبب بروز چنین سوانحی و داغدار شدن خانواده ها می شود.

سرهنگ عزیزی گفت: برخی از افراد با وجود داشتن گواهینامه مهارت کافی برای رانندگی ندارند و در اغلب مواقع به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه زمینه ساز بروز سانحه نیز می شوند.

وی اظهار داشت: سانحه سوم نیز در جاده قهاوند - همدان و نزدیکی یکی از روستاها رخ داد که در این سانحه بر اثر سبقت غیرمجاز پژو و برخورد رخ به رخ با سواری پیکان، سرنشین پیکان مجروح و به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: هر سه این سوانح فوتی در جاده های فرعی و روستایی استان همدان رخ داده که بیانگر افزایش سوانح در این نوع مسیرها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز