رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند:

سهمیه آرد نانوایی‌های نهاوند کاهش نیافته است/ فروش آرد یارانه‌ای توسط برخی نانوایان

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۹:۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۳۴۶
سهمیه آرد نانوایی‌های نهاوند کاهش نیافته است/ فروش آرد یارانه‌ای توسط برخی نانوایان
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند با بیان اینکه سهمیه آرد نانوایی‌ها کاهش نیافته است گفت: فروش آرد سهمیه‌ای دلیل عمده کمبود آرد در برخی نانوایی‌هاست که باعث تعطیلی زودهنگام و در نتیجه کاهش پخت نان می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، نقی کاکاوند با اعلام این خبر، اظهار کرد: برخی از نانوایی‌ها عنوان می‌کنند علت تعطیلی زودتر از موعد مقرر برخی نانوایی‌ها در شهرستان نهاوند به دلیل کمبود آرد است در حالی که سهمیه آرد آنها مطابق با روال گذشته در اختیارشان گذاشته می‌شود.

وی گفت: علت کمبود آرد در نانوایی‌ها ممکن است دو دلیل داشته باشد که یا سهمیه آردشان را به صورت غیر قانونی به نرخ آزاد به فروش می‌رسانند و یا اینکه بیشتر از سهمیه روزانه خود نان پخت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند گفت: البته به نظر ما فروش آرد سهمیه‌ای دلیل عمده کمبود آرد در برخی نانوایی‌هاست که باعث تعطیلی زودهنگام و در نتیجه کاهش پخت نان می‌شود.

وی افزود: البته تعدادی از افرادی که اقدام به فروش سهمهی آرد خود کرده‌اند را شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌ایم اما متاسفانه برخی علیرغم جریمه‌های سنگین اقدام به انجام این کار می‌کنند.

کاکاوند با بیان اینکه با وجود محدودیت تعداد بازرسان با تمام توان به دنبال جلوگیری از انجام این کار هستیم اما برخی متاسفانه شبانه و یا در ساعاتی از روز که خلوت باشد آرد را به فروش می‌رسانند تأکید کرد: از مردم تقاضا داریم در این رابطه چنانچه مواردی را مشاهده کردند به اداره صمت گزارش کنند.

وی با تشریح چگونگی خرید سهمیه آرد توسط نانوایی‌ها گفت: با توجه به اینکه دو نوع سیستم خرید در شهرستان وجود دارد که یکی نانوایی های یارانه‌ای یا دولتی و دیگری نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای یا آزادپز هستند، سهمیه آنها نیز به دو شیوه انجام می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند افزود: سهمیه آرد نانوایی‌های دولتی در سه نوبت ۱۰ روزه انجام می‌پذیرد که البته آن هم در تاریخ‌های مشخصی باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نانوایی‌های آزادپز هم فقط در یک نوبت می‌توانند خرید ماهیانه خود را انجام داده و به مدت یک ماه از آن استفاده کنند گفت: با وجود این سیستم توزیع‌، نداشتن آرد در نانوایی‌ها به محض خرید توجیه قانونی ندارد و این موضوع قابل بررسی و پیگیری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز