مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان:

سقف تسهیلات مسکن روستایی در استان همدان ۲ برابر شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۲:۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۵۵۸۵
سقف تسهیلات مسکن روستایی در استان همدان ۲ برابر شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: سقف تسهیلات مسکن روستایی در این استان با ۲ برابر افزایش به یک میلیارد ریال با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله رسیده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسن ظفری با اعلام این خبر، افزود: سقف پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی که ۵۰۰ میلیون ریال بود با مصوبه هیات وزیران و ابلاغ بنیاد مسکن، به یک میلیارد ریال با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافته است.

به گفته وی، این تسهیلات برای ارائه خدمات بهسازی و نوسازی واحدهای کم دوام و بی دوام و تامین مسکن اقشار واجد شرایط در سطح مناطق روستایی و با اولویت زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان،سهمیه پرداخت ۱۲ هزار واحد مسکونی مصوب شده است.

ظفری گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار و ۸۰۵ فقره تسهیلات تخصیصی به بانک‌های عامل از جمله کشاورزی، صادرات، تجارت، رفاه و ملت ارجاع شده که متناسب با این ظرفیت ابلاغ شده، برای بیش از ۳ هزار و ۹۸۲ متقاضی واجد شرایط پرونده تشکیل و از این میزان ۶۴۲ پرونده برای بررسی و عقد قرارداد به بانک‌ ارسال شده است.

وی تصریح کرد: بیش از هزار و ۱۹۳ پرونده نیز برای بررسی و پرداخت تسهیلات آماده ارسال به بانک‌های عامل در شهرستان‌های استان همدان شده که متناسب با این موارد سهمیه پرداختی هر شهرستان تعیین و ابلاغ خواهد شد.

ظفری با تاکید بر این که ساخت مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم در استان همدان است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش مسئولان و مردم، فرهنگ مقاوم سازی و استفاده از تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی نیز نهادینه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز