معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان:

آیین بزرگداشت شهید شاخص استان همدان ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۵۶۹۰
آیین بزرگداشت شهید شاخص استان همدان ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: آیین بزرگداشت شهید شاخص استان ۳۱ تیرماه جاری با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مصطفی آزادبخت در جلسه برنامه ریزی آیین ویژه بزرگداشت شهید شاخص استان همدان، افزود: سردار شهید «علیرضا حاج بابایی» به عنوان شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده اند که برهمین اساس آیین ویژه بزرگداشت این شهید بزرگوار با هدف پاسداشت و احیای خون شهدا برگزار می شود.

وی با اشاربه تشکیل ۲۰ کمیته تخصصی در ستاد استانی کنگره شهدای استان همدان، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از باارزش ترین و غنی‌ترین دوره های تاریخی انقلاب اسلامی است که به عنوان نماد و الگوی حماسه‌آفرینی، رشادت و ارزش‌های انسانی برای نسل های آینده این سرزمین به یادگار مانده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: تجلیل از خانواده شهیدای شاخص و رونمایی از کتاب شهدای شاخص استان همدان از جمله ویژه برنامه های آیین بزرگداشت شهید شاخص استان است که با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، گروه های مختلف مردمی، خانواده معظم شهدا و همرزمان شهید برگزار خواهد شد.

آزادبخت با اشاره به اینکه انتخاب شهید شاخص سال استان اقدامی فرهنگی و موثر در راستای پاسداشت خون شهدا و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت است، افزود: در همین رابطه کتاب «حاج جلال» با موضوع زندگی شهید «علیرضا حاج بابایی» نیز در آیین گرامیداشت شهید شاخص استان همدان معرفی و عرضه خواهد شد.

به گفته وی، گرامیداشت سالروز حضور حماسی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان، گرامیداشت یاد شهدای عملیات رمضان و بمباران ورزشگاه قدس از دیگر برنامه های آیین بزرگداشت شهید شاخص استان همدان است.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به منظور الگوگیری نسل جوان جامعه از دلاور مردی و پایداری شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان را از جمله مهم ترین دستاوردهای معرفی شهدای شاخص استان و گرامیداشت یاد و خاطره آنها عنوان کرد.

نظر شما