مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند:

روزانه ۳۰۰ دز واکسن کرونا در نهاوند تزریق می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۸:۵۴:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۸۱۱۹
روزانه ۳۰۰ دز واکسن کرونا در نهاوند تزریق می‌شود
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: با شروع طرح واکسیناسیون کرونا روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن کرونا در نهاوند برای گروه‌های سنی واجد شرایط تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیامک دانشور در ستاد پیشگیری و کنترل مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز واکسیناسیون در نهاوند وجود دارد که ۶ مرکز آن در سطح روستا و پنج مرکز شهری هستند.

وی با بیان اینکه طبق سهمیه استانی روزانه باید ۹۰۰ دز واکسن در نهاوند تزریق شود گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز، پیشنهاد راه‌اندازی دو مرکز دیگر داده شده که در صورت همکاری آموزش و پرورش و آموزشکده فنی و حرفه‌ای حاج حشمت شهبازی می‌توانیم میزان تزریق واکسن را روزانه به ۱۵۰۰ دز برسانیم.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند افزود: با توجه به اینکه برای جلوگیری از ازدحام افراد در مراکز واکسیناسیون طرح نوبت بندی اجرا و برای افراد پیامک ارسال می‌شود اما برخی خارج از نوبت مراجعه می‌کنند که همین مساله باعث بروز مشکل می‌شود.

با بیان اینکه برای واکسیناسیون در مناطق روستایی نیز ۶ مرکز ایجاد شده است گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام و تسریع در کار، تزریق واکسن در مناطق مرکزی روستایی صورت می‌گیرد اما برخی بدون در نظر گرفتن این مساله به مراکز شهری مراجعه و باعث شلوغی این مراکز می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد افزود: با وجود شرایط کنونی، در حال حاضر میزان ورودی و خروجی‌ها در بیمارستان آیت اله علیمرادیان تقریبا مساوی است که امیدواریم بتوانیم موج جدید را بشکنیم و به شرایط عادی برسیم.

دانشور با بیان اینکه چنانچه همکاری بین مردم و مسئولین وجود داشته باشد گذر از این موج سریعتر اتفاق خواهد افتاد اضافه کرد: با توجه به  اینکه در این موج وضعیت بهتر است در صورت همدلی مردم و همکاری مسوولان عبور از آن راحت تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه «طرح حاج قاسم سلیمانی» و بازرسی‌ از مراکز شهر و روستا ادامه دارد گفت: در شرایط جدید اجرای این طرح با قوت و شدت بیشتری ادامه می‌یابد و بازرسی از مناطق مختلف سطح شهر تشدید می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: با شروع طرح واکسیناسیون کرونا روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن کرونا در نهاوند برای گروه‌های سنی واجد شرایط تزریق شده است.

فرماندار نهاوند نیز گفت: مردم با رعایت نکات بهداشتی و به حداقل رساندن ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

مراد ناصری افزود: برای جلوگیری از شیوع کرونا سراب‌ها و اماکن گردشگری نهاوند همچنان تعطیل شوند اما با توجه به اینکه تعطیلی بازار و محدودیت های ترافیکی اعمال نمی‌شود لذا باید نظارت و کنترل بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی در خصوص مراکز گردشگری گفت: با توجه به اینکه ورودی سراب‌ها بسته است برخی خودروهایشان را در ورودی پارک کرده و خود به داخل سراب می‌روند که باید پارک هرگونه خودرو با پلاک بومی و غیر بومی در حاشیه جاده‌ها، اماکن گردشگری و تفرجگاه‌ها مشمول جریمه شود.

فرماندار نهاوند با تاکید بر نظارت و بازرسی بر اصناف و مراکز تجمع افراد گفت: لازم است کمیته‌های مختلفی تشکیل و به صورت گشت‌های مشترک روزانه از ادارات، بانک‌ها، سالن‌های ورزشی، نانوایی‌ها و مراکز عمومی و فعال سطح شهر بازدید کنند.

وی تأکید کرد: هر کس در زمینه سلامت جامعه و مردم کوتاهی کند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشد از طریق مراجع قانونی با آنها برخورد می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز