کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان:

بارش پراکنده باران در شمال استان همدان ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۲:۵۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۸۴۴۲
بارش پراکنده باران در شمال استان همدان ادامه دارد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور، بارش پراکنده باران، تا بعدازظهر فردا /دوشنبه/ در شمال استان همدان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدحسن باقری شکیب با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان همدان، افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، بارش پراکنده باران، غبار محلی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: میزان ابرناکی هوا در مناطق شمالی و شرقی استان بیشتر از سایر نقاط است و بارش پراکنده باران در این مناطق پیش بینی شده است.

باقری شکیب عنوان کرد: ابرناکی آسمان استان تا فردا دوشنبه ادامه دارد و موجب کاهش دمای روزانه می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال کاهش ابرناکی آسمان، از فردا (دوشنبه) دمای بیشینه (روزانه) استان به تدریج بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در ساعت‌های بعدازظهر نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: به دنبال خروج سامانه بارشی از آسمان استان، میزان بار آلودگی هوا نیز کاهش می یابد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، در ایستگاه باران سنجی آق‌بلاغ ۲ و نیم میلیمتر بارش گزارش شده است.

باقری شکیب افزود: اسدآباد و فامنین با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان و بهار با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

نظر شما