مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

سند تک برگی ۹۶ درصد اراضی ملی استان همدان صادر شده است

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۹:۳۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۴۵۱۹
سند تک برگی ۹۶ درصد اراضی ملی استان همدان صادر شده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: در راستای قانون تثبیت مالکیت اراضی دولت سند ثبتی تک برگی حدود ۹۶ درصد از عرصه های منابع طبیعی این استان به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، اسفندیار خزائی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری و ماده ۲ قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و اراضی جنگلی و کاداستر اراضی ملی و دولتی در استان همدان اراضی ملی و مستثنیات مردم به طور ۱۰۰ درصد مشخص شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه دولت در راستای اجرای این قانون در عرصه های ملی اقدام به صدور سند ثبتی تک برگی کرده است، افزود: تاکنون سند ۹۶ درصد از مساحت این استان در اختیار دولت قرار گرفته شده است.

 

خزائی اضافه کرد: هدف از صدور این اسناد، مدیریت بر اراضی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و مشخص شدن مرز بین اراضی ملی و غیر ملی است.

وی بیان کرد: بر اساس آرا صادر شده در شعبه ویژه رسیدگی به اعتراضات مردم به نحوه اجرای مقررات ملی شدن اراضی بیش از ۹۲ هزار و ۵۶۰ هکتار به مستثنیات مردم در استان اضافه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای عرصه های منابع طبیعی این استان را اولویت اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و گفت: برای تسریع و تسهیل در روند اجرای این طرح، کارگروه مشترک کاداستر اراضی ملی در همدان متشکل از مدیران منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان هر هفته جلسه تشکیل داده و به بررسی و رفع موانع موجود در مسیر کاداستر شدن اراضی ملی و دولتی همدان می پردازند.

خزائی بر ضرورت اهتمام جدی این کارگروه مشترک مبنی بر اجرای کامل طرح کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد تک برگ برای تمامی عرصه های منابع طبیعی استان همدان تأکید کرد.

وی از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف، آتش سوزی در عرصه های ملی و همچنین قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

نزدیک به نیمی از مجموع مساحت استان همدان را عرصه های منابع ملی شامل جنگل ها ، مراتع، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی تشکیل می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز