نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان:

رفع آسیب‌های اجتماعی با جدیت پیگیری شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۳:۰۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۰۳۸۳
رفع آسیب‌های اجتماعی با جدیت پیگیری شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی باید به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار مسئولان استان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار برنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: برخی از آسیب های اجتماعی را در استان شاهد هستیم و آمارها در برخی موارد زیبنده دارالمومنین همدان نیست.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی توجه جدی به مسایل و آسیب های اجتماعی را بیش از گذشته نمایان می کند بنابراین در گام نخست باید نسبت به شناسایی علل بروز آسیب و مبارزه با آن اقدام کرد.

امام جمعه شهر همدان گفت: شناخت دقیقی از علل زیربنایی بروز آسیب، شناخت و فهم دقیق مشکلات اجتماعی ضروری است و در این مسیر نیازمند یک آمایش هستیم.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: مجموعه های متولی مسایل اجتماعی و فرهنگی باید با تعامل، هم افزایی و انسجام برای بررسی علل و عوامل بروز آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

وی با گلایه مندی از تشکیل نشدن منظم جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: سند فرهنگی استان تدوین شده و می توان با تشکیل منظم جلسات این شورا، مشکلات و آسیب ها را طرح و برای رفع آن چاره جویی کرد.

امام جمعه همدان ادامه داد: سند فرهنگی متشکل از آسیب هایی است که از سوی دستگاه های اجرایی احصا شده و در تدوین این سند از توان ۱۲۰ نخبه علمی برای شناسایی مهمترین آسیب ها استفاده شده است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: برای پشتیبانی و موفقیت در فعالیت های فرهنگی می توان از ظرفیت سمن های زیادی که در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فعال هستند، استفاده کرد.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف مدیران استان شد و گفت: چنانچه مدیران کنونی دارای کارآمدی، تعهد و تخصص هستند شناسایی و ابقا شوند و اگر بنا به تغییر است سریع تر عمل شود.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: در انتخاب مدیران باید مبتنی بر کارآمدی، تعهد و منطبق با سیاست های دولت پیش رفت همچنین در مدیریت های میانی از توان و تخصص جوانان استفاده کرد تا عرصه برای بروز و ظهور آنها فراهم شود.

وی اظهار داشت: در حوزه تامین امنیت قدردان تلاش تمامی نهادهای امنیت ساز بوده چراکه با تلاش این نهادها همدان به یکی از استان های پر امنیت تبدیل شده است.

امام جمعه همدان افزود: در زمینه سند فرهنگی و قرآنی درخواست می شود به مفاد آن عمل شود و این سند قرآنی به وضعیت سندی که سال ۹۶ تدوین و هیچیک از بندهای آن اجرایی نشد دچار نشود.

وی خواستار شنیدن درد و دل و مسایل سیاسی جوانان و تعامل و همفکری مسئولان فارغ از اختلاف های سیاسی برای حل مشکلات و توسعه، پیشرفت و آبادانی استان همدان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز