مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان:

۸۰ درصد اراضی زراعی استان همدان تحت پوشش شبکه‌های نوین آبیاری است

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۲۰۲۳
۸۰ درصد اراضی زراعی استان همدان تحت پوشش شبکه‌های نوین آبیاری است
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان، گفت: ۸۰ درصد از مجموع ۲۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی آبی این استان زیرپوشش شبکه و سامانه های نوین آبیاری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، امیر لاهوتیان در ششمین جلسه ساماندهی شبکه های آبیاری های نوین اراضی کشاورزی استان همدان، افزود: طرح شبکه و سامان های نوین آبیاری در ۱۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان اراضی، ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار تحت پوشش سامانه آبیاری قطره‌ای و تیپ، ۱۱ هزار و ۱۸۶ هکتار به صورت آبیاری کم فشار و مابقی اراضی کشاورزی آبی استان همدان نیز در قالب سامانه نوین بارانی، آبیاری می شوند.

به گفته وی، میزان یارانه و کمک بلاعوض پرداختی دولت برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر هکتار زمین کشاورزی است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: یارانه و کمک بلاعوض پرداختی برای اجرای سامانه آبیاری کم فشار هفت میلیون تومان و برای آبیاری بارانی هم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر هکتار زمین زراعی است.

لاهوتیان با بیان اینکه همدان یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه اجرای سامانه‌های آبیاری مکانیزه و تحت فشار است، افزود: اجرای سامانه‌های آبیاری مکانیزه و تحت فشار زمینه اشتغال بکار حدود پنج هزار نفر را در این استان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح‌ سامانه‌های نوین آبیاری تا پایان سال ۹۹ در استان همدان میانگین صرفه جویی آب حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده است، افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری برنامه ریزی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز