مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد:

راه‌اندازی ۹ باب کتابخانه شهری و روستایی در استان همدان

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۰:۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۳۹۳۴
راه‌اندازی ۹ باب کتابخانه شهری و روستایی در استان همدان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۹ باب کتابخانه شهری و روستایی در شهرستان‌های ملایر، رزن، بهار، تویسرکان، کبودراهنگ و یک باب پانسیون مطالعاتی با کمک بخش خصوصی در شهر همدان افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، عاطفه زارعی در آیین بزرگداشت بیست نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان در کتابخانه عمومی شهید مظاهری مریانج اظهار داشت: همچنین در یک سال گذشته ۷۵ درصد کتابخانه‌های عمومی استان همدان به وای فای رایگان ویژه مجهز شدند. 

وی مطالعه را عامل افزایش معرفت و آگاهی اجتماعی دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی مراکز اجتماعی و دانشی هستند که با ارائه خدمات کتاب محور، به توسعه کتاب و کتابخوانی و فرهنگ جامعه کمک می‌کنند.

زارعی افزود: در عصر شیوع بیماری کووید ۱۹ کتابخوانی تعطیل نشد و خدمات در بستر فضای مجازی ادامه یافت و فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط کتابداران ترویج شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر و داستان "دوست من کتاب" یادآور شد: ۷۹۴ اثر از ۱۹ استان از بین بیش از ۲ هزار اثر دریافت شده به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار فعالیت فرهنگی ثبت شده در کتابخانه‌های سراسر استان با توجه به ویژگی‌های بومی و با توجه به ذائقه مردم برگزار شده ادامه داد: شرکت و کسب رتبه در جشنواره ملی عشایر و روستاهای دوستدار کتاب و جشنواره آوای کتاب از افتخارات دیگر کتابخانه‌های عمومی استان همدان است.

زارعی با اشاره به تشکیل محافل ادبی، قرآنی و جوانه‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: ارائه میز مرجع مجازی همراه با خدمات رایگان در پایگاه‌های فارسی و لاتین، راه اندازی پیک کتاب، آخر هفته با کتاب در مکان های گردشگری از دیگر خدمات کتابخانه‌های عمومی در دوران شیوع بیماری کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب سال جاری بیش از هزار فعالیت فرهنگی انجام شده و در حال انجام است گفت: جشن پنجاه سالگی هفت کتابخانه عمومی در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در هفته کتاب کاروان دوستی با کتاب در بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ حضور یافت ادامه داد: این کاروان در آینده به تمام مناطق استان که بدون کتابخانه هستند خدمات ارائه می‌دهد.

فاصله از کتاب آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند

فرماندار همدان نیز در این آیین با بیان اینکه جای خالی کتاب همچنان به قوت خودش باقی است اظهار داشت: براساس بررسی‌هایی صورت گرفته بسیاری از ناهنجاری اجتماعی و مسائل ضد فرهنگی برای افرادی رخ می‌دهد که با کتاب و کتابخوانی بیگانه هستند. 

«محمدعلی محمدی» افزود: هرچه ما از کتاب و کتابخوانی فاصله گرفتیم، ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها پررنگ تر شد. 

وی با بیان اینکه آفتی که امروز با آن مواجه هستیم، فضای مجازی است تصریح کرد: فضایی که جای کتابخوانی را در محافل، مجالس و خانه‌های ما را گرفته است و فرصت به کتابخوانی نمی‌دهد. 

محمدی خاطرنشان کرد: زمینه های مناسب برای کتابخوانی آماده است و باید فضای عمومی جامعه به دست اساتید و فرهیختگان آماده تا کتابخوانی نهادینه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز