نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور

ورزش زورخانه‌ای باید المپیکی شود

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۹:۴۱:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۵۴۰
ورزش زورخانه‌ای باید المپیکی شود
علی یلفانی با اعلام اینکه گام‌های بسیار موثری برای جهانی و المپیکی کردن ورزش زورخانه‌ای برداشته شده است، گفت: رشته چرخ در ورزش زورخانه‌ای تا 10 سال آینده المپیکی می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا از همدان، نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران در حاشیه مسابقات قهرمانی زورخانه‌ای نوجوانان کشور در همدان اظهار داشت: سیاست‌های کلی فدراسیون در دوره جدید این است که بتوانیم ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که میراث گرانبها و نانوشته‌ای را به درستی ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای جز میراث غیرملموس محسوب می‌شود، افزود: باید به ورزش نونهالان و نوجوانان توجه ویژه‌ای شود چراکه این ظرفیت وجود دارد.

یلفانی با بیان اینکه به دنبال وارد کردن این ورزش در داخل خانواده‌ها هستیم، تصریح کرد: شعار فدراسیون "هرخانواده یک زورخانه" بوده و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ورزش زورخانه‌ای در داخل سبد خانوار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که خانواده‌ها با این ورزش آشتی کنند، بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای می‌تواند به عنوان یک ورزش مادر و علمی جایگاه ویژه‌ای در بین خانواده‌ها داشته باشد ولی نیاز است تا معرفی درستی از آن صورت گیرد.

نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران با اعلام اینکه اگر ورزش زورخانه‌ای برای کشورهای دیگر بود الان جز رشته‌های المپیکی محسوب می‌شد، بیان کرد: گام‌های بسیار موثری برای جهانی و المپیکی کردن این رشته برداشته شده که در ابتدا به دنبال این هستیم تا در هشت تا 10 سال آینده رشته چرخ را وارد المپیک کنیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش فدراسیون این است، این ورزش که با تبلیغات منفی در داخل کشور گرایش‌های کمتری به سمت آن است توسعه و ترویج یافته و برای رسیدن به این مسئله باید به ورزش نونهالی و نوجوانی بها داده شود.

یلفانی بیان کرد: کسانی که صاحب نظر هستند باید در زمینه اینکه چگونه در راستای ترویج این ورزش، ایجاد وحدت و همدلی ورزش زورخانه‌ای حرکت کنیم نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند که ایجاد موسسه پیشکسوتان یکی از گام‌های موثر در این زمینه بوده است.

 مسابقات قهرمانی زورخانه‌ای و پهلوانی نوجوانان کشور 11 تا 13 شهریور ماه با حضور 22 تیم از استان‌های کشور در دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار می‌شود.

 

نظر شما