استاندار همدان :

دولت تدبیر و امید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم ساخته است

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۱:۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۲۲۱۳۳
دولت تدبیر و امید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم ساخته است
محمد ناصر نیکبخت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ازدواج آسان و رفع موانع آن، دولت تدبیر و امید نیز سیاست های خاصی در این زمینه اتخاذ کرده است و در جهت اشتغال جوانان گام های مثبتی برداشته است تا مشکلات مالی جوانان مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، همایش ازدواج آسان پایدار و به هنگام با حضور 30 زوج در فرهنگسرای آیت الله بهاری شهرستان بهار برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در حفظ عزتمندی ایران اسلامی برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و بعد از گذشت سالها دنیا بر شجاعت و مردانگی مردم ایران، ایمان دارد و امروز با تدابیر رهبر انقلاب و تدبیر رئیس جمهور محترم مذاکرات هسته ای را پیروزمندانه به پایان رساندیم و مردم دنیا حقوق هسته ای ملت ایران را به رسمیت می شناسند و این مهم ادامه نبرد دلیرانه شهدای ما است.

نیکبخت اضافه کرد: حضور و انسجام مردم در دنیا کارساز است و حضور مردم در صحنه ها در برداشت استکبار بسیار تاثیرگذار است و آنان درک کردند که نظام اسلامی و انقلاب مقطعی گذرا نبوده و ملت متحد قابل تعرض نیستند.

وی بنیان خانواده را بنیانی الهی دانست و گفت: بزرگترین کانون زندگی انسان ازدواج است و این کانون محل ثقل زندگی باید با صمیمیت، مهربانی، ساده انگاری عجین شده باشد.

 وی افزود: 50 درصد طلاق ها در سالهای اول ازدواج بر اثر شناخت ناکافی طرفین از یکدیگر و سخت گیری های بعد از ازدواج صورت می گیرد خاطرنشان کرد: ازدواج داد و ستاد و تجارت نیست و جوانان باید برای رسیدن به خوشبختی ساده زیستی را ملاک قرار دهند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ازدواج آسان و رفع موانع آن، دولت تدبیر و امید نیز سیاست های خاصی در این زمینه اتخاذ کرده است و در جهت اشتغال جوانان گام های مثبتی برداشته است تا مشکلات مالی جوانان مرتفع شود.

وی اعلام کرد: بنا به آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی ماهیانه یک هزار شغل در استان ایجاد می شود و سعی بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و احیا واحدهای مشکل دار و آغاز به کار آنهاست و همچنین عملیات اجرایی برخی پروژه های تولیدی و صنعتی توسط بخش خصوصی آغاز شده که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهند رسید که پاره ای از مشکلات حل خواهد شد که هم اکنون شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان همدان هستیم.

 وی اضافه کرد: شرایط تولید در کشور اسلامی ما مهیا است و با جلب اعتماد کشورهای دیگر ، هیات های اقتصادی از کشورهای اثرگذار خارجی به سمت ایران کشیده شده اند و اما ما موظفیم به اقتصاد مقاومتی، درون گرایی، درون زایی و برون گرایی بر اساس منشور و قاعده نیز توجه کنیم.

 استاندار همدان اظهار داشت: در چند سال گذشته رشد ازدواج بسیار کاهش یافته بود ولی با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه در 6 ماهه گذشته سالجاری، 13 درصد آمار ازدواج در استان همدان رشد داشته که قابل تجلیل است.

در ادامه امام جمعه بهار با بیان لزوم استفاده از منطق و عقل در امر ازدواج اظهار داشت: مهم ترین تصمیم هر فرد در زندگی ازدواج است؛ لذا تصمیم عاقلانه و آگاهانه در کنار آموزش و فرهنگ سازی برای خانواده ها در کنار حمایت سازمان های مردم نهاد و دولت محترم می تواند به پایداری ازدواج ها بیانجامد.

حجت الاسلام حاتم نیاگفت: همه ما باید برای ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان در جامعه تلاش کنیم. وی تصریح کرد: امروزه تجرد به یک معضل اجتماعی تبدیل شده لذا ما باید تلاش کنیم با تسهیل ازدواج آسان و ترویج آن در میان مردم و جوانان آرامش را به آنها هدیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تن ندادن جوانان به ازدواج و مسئولیت زندگی مشترک، هزینه های سرسام آوری است که خود مردم آن را به وجود آورده اند.

 وی افزود: ازدواج یک نیاز ضروری است و به عنوان امر الهی مسئولین وظیفه دارند شرایطی فراهم کنند که جوانان و خانواده ها آن را برای خود غیرممکن تلقی نکنند بلکه با برنامه ریزی صحیح و اصلاح فرهنگ غلط ازدواج و بیان آثارسوء و منفی سخت گیری آن را تسهیل کنند.

 وی در پایان ترویج فرهنگ ازدواج آسان را نیاز امروز جامعه دانست و یادآور شد: ازدواج آسان همراه با معنویت و الهام از مکتب اسلام نقش بزرگی در تداوم زندگی دارد و با توجه به این امر باید تلاش و جدیت خانواده‌ها بر این باشد تا این نوع ازدواج در جامعه ترویج شود.

وی بیان کرد: مهریه بالا هیچ تضمینی برای زندگی پایدار نیست بلکه الگو قرار دادن سیره معصومان می‌تواند آرامش و آسایش خانواده‌ها و جامعه و فرزندان را فراهم کند. در ادامه خطبه عقد زوجی به صورت نمادین توسط امام جمعه محترم قرائت شد. و به زوجین هدایایی اهدا شد.

نظر شما