امام جمعه بهار:

ترویج فرهنگ ازدواج آسان را نیاز امروز جامعه است

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۸:۵۲
کد خبر: ۳۲۲۱۴۵
ترویج فرهنگ ازدواج آسان را نیاز امروز جامعه است
حجت الاسلام حاتم نیا ترویج فرهنگ ازدواج آسان را نیاز امروز جامعه دانست و یادآور شد: ازدواج آسان همراه با معنویت و الهام از مکتب اسلام نقش بزرگی در تداوم زندگی دارد و با توجه به این امر باید تلاش و جدیت خانواده‌ها بر این باشد تا این نوع ازدواج در جامعه ترویج شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، امام جمعه بهار با بیان لزوم استفاده از منطق و عقل در امر ازدواج اظهار داشت: مهم ترین تصمیم هر فرد در زندگی ازدواج است؛ لذا تصمیم عاقلانه و آگاهانه در کنار آموزش و فرهنگ سازی برای خانواده ها در کنار حمایت سازمان های مردم نهاد و دولت محترم می تواند به پایداری ازدواج ها بیانجامد.

وی گفت: همه ما باید برای ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان در جامعه تلاش کنیم. وی تصریح کرد: امروزه تجرد به یک معضل اجتماعی تبدیل شده لذا ما باید تلاش کنیم با تسهیل ازدواج آسان و ترویج آن در میان مردم و جوانان آرامش را به آنها هدیه کنیم.

حجت الاسلام حاتم نیا خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تن ندادن جوانان به ازدواج و مسئولیت زندگی مشترک، هزینه های سرسام آوری است که خود مردم آن را به وجود آورده اند.

 وی افزود: ازدواج یک نیاز ضروری است و به عنوان امر الهی مسئولین وظیفه دارند شرایطی فراهم کنند که جوانان و خانواده ها آن را برای خود غیرممکن تلقی نکنند بلکه با برنامه ریزی صحیح و اصلاح فرهنگ غلط ازدواج و بیان آثارسوء و منفی سخت گیری آن را تسهیل کنند.

امام جمعه بهار در پایان ترویج فرهنگ ازدواج آسان را نیاز امروز جامعه دانست و یادآور شد: ازدواج آسان همراه با معنویت و الهام از مکتب اسلام نقش بزرگی در تداوم زندگی دارد و با توجه به این امر باید تلاش و جدیت خانواده‌ها بر این باشد تا این نوع ازدواج در جامعه ترویج شود.

وی بیان کرد: مهریه بالا هیچ تضمینی برای زندگی پایدار نیست بلکه الگو قرار دادن سیره معصومان می‌تواند آرامش و آسایش خانواده‌ها و جامعه و فرزندان را فراهم کند. در ادامه خطبه عقد زوجی به صورت نمادین توسط امام جمعه محترم قرائت شد. و به زوجین هدایایی اهدا شد.

نظر شما