فرماندار همدان:

ایجاد کتابخانه‌های کوچک در اماکن مختلف سرانه مطالعه را افزایش می دهد

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۱:۲۱:۰۷
کد خبر: ۳۳۸۲۸۵
ایجاد کتابخانه‌های کوچک در اماکن مختلف سرانه مطالعه را افزایش می دهد
علی تعالی افزود: ایجاد کتابخانه کوچک در اماکن مختلفی مانند برخی نانوایی‌ها،‌ مطب پزشکان، آرایشگاه‌های شاخص و برخی نقاط بازار سرانه مطالعه را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار همدان صبح امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با بیان اینکه دغدغه و نگرانی در حوزه مطالعه در کشور و استان جدی است، اظهار کرد: نگاه به تاریخ کشور و افتخارات کسب شده در مقاطع تاریخی مختلف نشان از بالا بودن سرانه علمی و دانایی کشور در گذشته دارد.

وی ظهور ادبا، علما و دانشمندان را نتیجه مطالعات بالا دانست و گفت: امروزه به دلیل مدرنیته، مشکلاتی ایجاد شده که از آن جمله کاهش مطالعه سرانه است.

فرماندار شهرستان همدان با تأکید بر اینکه فضای مجازی آفت گرایش جوانان به مطالعه و تحقیق است، افزود: سرانه مطالعه 17 دقیقه‌ای در کشور نگران‌کننده است که مطالعه به سمت منابع مفید و غنی نیز وجود ندارد.

وی هفته کتاب و کتابخوانی را تلنگری برای هدایت جامعه به توسعه کتاب و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: وضعیت سرانه کتاب به ازای هر 100 نفر 68 کتاب بسیار کم است.

تعالی ادامه داد: با وجود سرانه مطالعه پایین کتاب به دلیل ضعیف شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کتاب به یک ویترین تبدیل شده است.

وی سطح برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب را بسیار خوب دانست و گفت: اجرای برنامه‌های مختلف می‌تواند تلنگری برای استفاده از کتاب در اقشار مختلف باشد.

فرماندار شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنانش تأثیر ایجاد کتابخانه در اماکن مختلف را مطرح کرد و افزود: ایجاد کتابخانه کوچک در اماکن مختلفی مانند برخی نانوایی‌ها،‌ مطب پزشکان، آرایشگاه‌های شاخص و برخی نقاط بازار سرانه مطالعه را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به سعی بر شناسایی چند واحد نانوایی برای ایجاد کتابخانه اظهار کرد: 6 نانوایی شناسایی شده و باید به عنوان پایلوت اجرای طرح کتابخانه‌ای کوچک در این اماکن هماهنگی لازم صورت گیرد.

تعالی با تأکید بر اینکه با ایجاد کتابخانه در اماکن مختلف استقرار مردم برای ذائقه‌های مختلف کتاب فراهم می‌شود،‌ یاد‌آور شد: با اجرای این طرح همدان به عنوان پایلوت در کشور معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کتابخانه‌ها طرح ایجاد کتابخانه‌های کوچک را ارائه دهد و فرمانداری نیز در این خصوص کمک می‌کند.

فرماندار همدان به تأکید استاندار بر ساماندهی مسیر تردد و محوطه کتابخانه عمومی مرکزی اشاره کرد و گفت: ساماندهی این منطقه باید تا سال آینده انجام شود.

وی خاطر‌نشان کرد: برای دسترسی به کتابخانه حتی در ساعات شبانه نیز باید تا هفته آینده با سازمان تاکسیرانی برای اختصاص یک سرویس قراردادی منعقد شود.

تعالی با بیان اینکه هفته تکریم کتاب و کتابخوانی همزمان با بزرگداشت آیت‌الله طباطبایی انجام می‌شود، تأکید کرد: امیدواریم در هفته کتاب و کتابخوانی، هفته‌ای پر‌رونق را در این عرصه شاهد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز