رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی همدان:

تا پایان سال ۲۰ هزار متر فرش دستبافت از کمرگ همدان صادر می شود

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۰۸:۲۸:۵۳
کد خبر: ۳۷۳۰۶۵
تا پایان سال ۲۰ هزار متر فرش دستبافت از کمرگ همدان صادر می شود
حمیدرضا بطحایی افزود: تا پایان امسال 20 هزار متر فرش دستبافت به وزن 80 تن و به ارزش چهار میلیون دلار از گمرک همدان به سایر کشورها صادر می‌شود که دو میلیون دلار آن در روزهای آتی صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی همدان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان اظهار داشت: سال گذشته با وجود مشکلات بسیار و تحریم‌های سخت، یک کانتینر فرش از همدان به سایر کشورها صادر شد.

وی افزود: تا پایان امسال 20 هزار متر فرش دستبافت به وزن 80 تن و به ارزش چهار میلیون دلار از گمرک همدان به سایر کشورها صادر می‌شود که دو میلیون دلار آن در روزهای آتی صادر خواهد شد.

بطحایی با اعلام اینکه تا چند ماه گذشته صادرات فرش ایران به کشورهای دنیا تحریم بود، تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای برجام تحریم فرش برداشته شده و همدان به عنوان نخستین استان، صادرات فرش را بعد از اجرای برجام انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه فرش ایران رونق خود را در بازار دنیا از دست نداده است، اظهار داشت: در حال حاضر فرش‌های موجود در بازار از گمرک همدان به سایر کشورها صادر می‌شود ولی به دنبال این هستیم تا تولید را فعال کرده و فرش‌های صادراتی تولید کنیم.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه در زمینه صادرات و واردات مشکلاتی در زمینه استاندارد وجود دارد، گفت: اداره کل استاندارد توقعاتی که از واردکنندگان دارد به حق است ولی پتانسیل آن خواسته همچون آزمایشگاه در همدان وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز