ممنوعیت مصرف نوشابه و نمک در مجموعه علوم پزشکی همدان

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۸:۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۹۸۱۴۱
ممنوعیت مصرف نوشابه و نمک در مجموعه علوم پزشکی همدان
ایرج خدادادی گفت: برای تغییر فرهنگ غذایی مردم و ترویج این فرهنگ به جامعه از این پس استفاده از نمک و نوشابه در مجموعه علوم پزشکی همدان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در همایش معاونان غذا و داروی کشور در همدان افزود: دانشگاه علوم پزشکی خود باید الگوی سلامت ‎محور باشد و با ممنوع کردن استفاده از مواد غذایی ناسالم در این مجموعه این فرهنگ را به جامعه انتقال دهد.

وی بیان کرد: فرهنگ غذایی مردم از جمله تمایل به استفاده زیاد از نوشابه ها، نمک و شکر موجب نگرانی بوده و می تواند موجب افزایش بیشتر بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، فشارخون و چربی خون شود.

وی عنوان کرد: شعار امسال هفته سلامت غلبه بر دیابت است که اولین قدم برای تحقق این شعار تغییر سبک زندگی و عادات غذایی غلط است.

وی با ارائه گزارشی از برنامه‌های این همایش گفت: این اجلاس فرصتی مناسب برای رسیدگی مسئولان به چالش‌های موجود است چرا که چشم امید مردم به دستاوردهای تصمیم‌گیران در حوزه غذا و دارو دوخته شده و امید است تصمیمات این جلسه در راستای سیاست‌های برنامه ششم توسعه باشد.

وی با اشاره به گره‌ خوردن برنامه‌های همایش معاونان غذا و داروی کشور با هفته سلامت اظهار داشت: حساس سازی مردم نسبت به حفظ سلامت و خود مراقبتی از جمله اصولی است که باید در جامعه رعایت شود.

همایش ملی معاونان غذا و داروی کشور با حضور رئیس سازمان غذا و داروی کشور هشتم و نهم اردیبهشت ماه در همدان در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز