فرماندار نهاوند

مردم برای کارآفرینی و سرمایه گذاری احترام قائل شوند

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۸:۳۳:۲۴
کد خبر: ۳۹۸۱۵۲
مردم برای کارآفرینی و سرمایه گذاری احترام قائل شوند
کریم حمیدوند گفت: به گونه ای که مردم برای کارآفرینی و سرمایه گذاری احترام قائل شوند و دستگاههای اداری از سرمایه گذار حمایتهای قانونی و حقوقی نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار نهاوند در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نهاوند افزود: اقتصاد مقاومتی مهمترین سیاست نظام اسلامی برای توسعه اقتصادی است که برای عملیاتی نمودن این سیاست لازم است فرهنگ کار و تلاش و بستر سازی اخلاقی در جامعه نهادینه شود .

وی امر به معروف و نهی از منکر را تاثیر گذار بر تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر نمود و گفت: یکی از آفتها و منکرهای موجود در مجموعه اداری ما اعم از عمومی و خصوصی کم کاری است که در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر می تواند جلوی این پدیده را گرفته و در صورتی که این عامل نیز موثر واقع نشد می بایست با اقدام قانونی باشد بستر سازی های لازم را فراهم ساخت.

وی صادرات کالاهای داخلی را عامل رونق اقتصادی واحدهای تولیدی داخل عنوان کرد و افزود: در بازدید صبح امروز از یکی از کارخانه های لبنیات شهرستان مشخص شد کارخانه ای که 150 تن روزانه مصرف شیرخام برای تولیدات لبنی دارد با یک ششم تولید اسمی کار می کند که علت آن اشباع محصول تولیدی عنوان گردید.

وی افزود: در این زمینه ایجاد روابط خارجی و صادر نمودن محصول باعث می شود سرمایه گذار با ظرفیت کامل فعالیت نماید و در نتیجه علاوه بر فروش کالای خود باعث رونق اشتغال گردد.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند درک واقعی از راهکارهای عملی آن دانست و افزود: بعضی ها این درک را ندارند که اگر اقتصاد مقاومتی را بر اساس میل و نظر خود بدون در نظر گرفتن مسائل جانبی تفسیر کنیم فقط در حد شعار عمل کرده اند.

وی فراهم آوردن زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری را از لوازم و نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر نمود و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی اقتضا می کند که بستر کار فراهم شود و فرهنگ سازی در جامعه بوجود آید به گونه ای که مردم برای کارآفرینی و سرمایه گذاری احترام قائل شوند و دستگاههای اداری از سرمایه گذار حمایتهای قانونی و حقوقی نمایند.

وی به تلاشهای اقتصادی صورت گرفته در استان اشاره کرد و افزود: گفت: در استان همدان با تدبیر استاندار اقتصاد مقاومتی در سال گذشته بصورت جدی عملیاتی شده است و در این راستا دو همایش نیز برگزار شده است .

وی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان نهاوند نمایندگان دستگاههای مربوطه بایستی کارشناس به فرمانداری معرفی تا دبیرخانه آن در نهاوند تشکیل و نسبت به راهنمایی کارآفرینان و پیگیری مشکلات و رفع موانع آنان اقدام نمایند.

وی تاکید نمود که اقتصاد مقاومتی هم چنان که در سال گذشته جاری و ساری بوده در سال جاری هم باید نصب العین قرار گیرد و روسای دستگاههای اداری با چشم پوشی از برخی تهمت زنی ها شخصا و با افتخار نسبت به پیگیری کار ، کارآفرینان و سرمایه گذاران اقدام نمایند .

مقام معظم رهبری شعار راهبردی سال جاری را اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری نامگذاری کردند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز