رییس سازمان جهاد کشاورزی استان

همدان ۳.۲ تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۸:۲۵:۱۷
کد خبر: ۴۱۸۸۱۴
همدان ۳.۲ تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است
منصور رضوانی جلال گفت: استان همدان در بخش کشاورزی یکی از قطب های تولیدی مهم کشور است و هم اکنون از نظر ارزش افزوده این استان 3.2 تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: از بین 103 هزار بهره بردار که دارای زمین هستند 55 درصد نیز زیر 5 هکتار زمین دارند.

وی با بیان اینکه این امر یکپارچه سازی اراضی و مکانیزه کردن کشاورزی را با مشکلاتی مواجه کرده است افزود: 84 درصد بهره برداران بالای 40سال سن دارد که این افراد 86 درصد از زمین ها را دارند.

وی تصریح کرد: 2.2 درصد از بهره برداران دارای سواد بالایی هستند که می طلبد که از دانش آموختگان بخش کشاورزی استفاده بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان در بخش کشاورزی یکی از قطب های تولیدی مهم کشور است و هم اکنون از نظر ارزش افزوده این استان 3.2 تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: از لحاظ وزنی 4.5 درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در استان همدان تولید می شود و در سطح اقتصادی نیز این استان در بخش کشاورزی ارزش افزوده 29 درصدی را به خود اختصاص داده است که این رقم نسبت به سالهای گذشته رشد بیشتری داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی در استان همدان برنامه هایی از سوی وزارتخانه تدوین شده است افزود: تولید 420 هزار تن گندم در استان هدف گذاری شده است، اما پیش بینی خرید بیش از 500 هزار تن گندم را در استان داریم.

رضوانی جلال ادامه داد: برای تولید کلزا حدود هشت هزار تن هدف گذاری شده است که پیش بینی برداشت بیشتر از این مقدار خواهد بود.

وی تولید سیب زمینی را 960 هزار تن ذکر کرد و افزود: میزان تولید گوشت قرمز 28 هزار تن ، چغندر قند 260 هزار تن، و جو حدود 160 هزار تن پیش بینی برداشت خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سازمان مصمم است در اقتصاد مقاومتی تغییر محسوسی رخ دهد ادامه داد: در آبیاری تحت فشار اجرای این طرح از سوی وزارتخانه هشت هزار و 500 هکتار هدف گذاری شده است اما این رقم به 12 هزار هکتار ارتقا خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: مکانیزاسیون تجهیزات کشاورزی نیز به 1.6 اسب بخار خواهد رسید، چرا که مکانیزاسیون از مباحث مهمی است که در قیمت تمام شده و افزایش بهره وری و رقابت پذیر بودن محصولات کمک کند که در بحث مکانیزاسیون این کار انجام خواهد شد و حدود 500 میلیارد ریال تسهیلات برای این بخش اختصاص خواهد یافت.

رضوانی جلال با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی تا 80 هزار تن هدف گذاری شده است افزود: امیدواریم برای فرآوری و کاهش ضایعات این ظرفیت ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: یکی از مقوله های مهم بخش کشاورزی افزایش بهره وری است و نیازمند این مهم است که از داده های موجود به نفع مطلوب استفاده شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز