مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان:

بالاترین میزان اقامت مسافران غرب کشور در همدان

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۸:۰۱:۴۸
کد خبر: ۴۲۸۱۹۴
بالاترین میزان اقامت مسافران غرب کشور در همدان
علی مالمیر با بیان اینکه همدان در غرب کشور بالاترین میزان اقامت مسافران تعطیلات عید فطر را به خود اختصاص داد، گفت: مشارکت نهادهای مختلف سبب هم‌افزایی بیشتر در ارائه خدمات به مسافران شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: همدان به عنوان استانی با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری در غرب کشور به‌عنوان مقصد گردشگری تا کنون آمار مناسبی از میزان اقامت مسافران و بازدیدکنندگان را در تعطیلات عیدفطر به خود اختصاص داده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: یکی از اقدامات شایسته‌ای که درباره سفرهای تابستانی صورت گرفته ایجاد ستاد تسهیلات اسکان برای مسافرین توسط شهرداری و مشارکت سازمان‌ها و ادارت مختلف است که سبب جلوگیری از موازی‌کاری و افزایش هم افزایی شده است.

 مالمیر خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه گردشگری امروزه به‌عنوان صنعتی درآمدزا با رویکرد اقتصادی شناخته شده بنابراین به لحاظ درآمدی دارای اهمیت بالایی است.

وی بیان داشت: اقامت و ماندگاری مسافر بیشتر از ورود مسافر به استان دارای اهمیت است و باید تمام توجه برای توسعه گردشگری به این امر معطوف شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان همچنین از اختصاص اتوبوس های گردشگری برای مسافران خبر داد و اظهار داشت: در ایام تعطیلات اتوبوس‌های گردشگری توسط شهرداری برای مسافران در نظر گرفته شده است.

مالمیر افزود: در ایام تعطیلات عید فطر همچنین نمایشگاه صنایع‌دستی در مجموعه فرهنگی هنری عین القضات شهرداری برپا شد.

وی تاکید کرد: همدان استانی با ظرفیت بالا برای جذب گردشگر است و باید تلاش شود تا مسافرین تبدیل به سفیران گردشگری و مبلغ جاذبه‌های همدان به‌منظور معرفی بیشتر استان و جذب مسافر شوند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان افزود: هتل‌ها و مراکز اقامتی استان ظرفیت و فضای مناسب برای میزبانی از گردشگران و مسافران تابستانی را دارند و تاکنون نیز وضعیت اسکان مسافران مطلوب ارزیابی شده است.

 

نظر شما