امام جمعه نهاوند

سقوط شخصیت زن از آثار بی حجابی و بدحجابی است

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۷:۴۴:۴۱
کد خبر: ۴۲۹۹۰۸
سقوط شخصیت زن از آثار بی حجابی و بدحجابی است
مغیثی سقوط شخصیت زن را از دیگر آثار بی حجابی و بدحجابی عنوان کرد و گفت: بی حجابی زن باعث می شود که ارزشهای والای انسانی در او رو به فراموشی سپرده شود و لذا به ابزاری سودجویانه تبدیل می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، امام جمعه نهاوند در مراسم تجلیل از 60 بانوی نمونه فرهنگی نهاوند گفت: حجاب برای زنان مایه آرامش روانی و عامل مصونیت او در مقابل آسیبهای اجتماعی و هر گونه خطرات فرهنگی در جامعه است .

وی افزود: اسلام به روان انسانها توجه ویژه دارد و همانگونه که به سلامت جسمی آنها اهمیت میدهد برای سلامت روحی و روانی آنها نیز برنامه دارد که تاکید دین مبین اسلام بر حفظ حجاب ناشی از این نگرش اسلام به انسان می باشد .

امام جمعه نهاوند تفکیک جنسیتی در مراکز آموزشی را عامل پیشرفت در زمینه علم آموزی عنوان کرد و گفت: امروز در دنیای غرب نیز به این مساله پی برده اند که اگر زن و مرد جدای هم به تحصیل ادامه دهند چون فقط روی درس خواندن تمرکز دارند لذا پیشرفت بیشتری خواهند داشت .

وی افزود: خانواده هایی که زنان در آن از حجاب کامل برخوردار باشند کمتر دچار آسیب دیدگی و فروپاشی می شوند در حالیکه در خانواده هایی که کمتر به حجاب اهمیت داده می شود شاهد نزول اخلاق و حتی فروپاشی آنها می باشیم .

وی سقوط شخصیت زن را از دیگر آثار بی حجابی و بدحجابی عنوان کرد و گفت: بی حجابی زن باعث می شود که ارزشهای والای انسانی در او رو به فراموشی سپرده شود و لذا به ابزاری سودجویانه تبدیل می شود .

امام جمعه نهاوند سلامتی جامعه را مدیون سلامتی مادران و زنان عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش زنان در تربیت فرزندان اگر مادران نسبت به مسائل اخلاقی و حجاب و عفاف مقید باشند فرزندانی با اخلاق تربیت می کنند که می توانند یک جامعه را بسازند.

وی در پایان گفت: امروز دشمن از طریق ماهواره سعی می کند ارزشهایی را در جامعه تبلیغ کند که زنان را از حجاب دور نماید تا از این طریق بتواند خانواده ها را که رکن اصلی جامعه هستند به فروپاشی و اضمحلال برساند.

در این مراسم هادی سلگی مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز با اشاره به نقش بانوان در تحکیم فرهنگ جامعه اظهار کرد: زنان نقشی اساسی در تحکیم پایه های خانواده دارند لذا دشمن به دنبال آن است که این عنصر اساسی را از مسیر اصلی و طبیعی خود دور سازد.

وی گفت: زنان فرهنگی نقش مهمی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان به عنوان آینده سازان دارند لذا آنان باید سعی و تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند.

وی اتصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی فرهنگ ساز در این زمینه در طول سال تحصیلی همایش و دوره های ضمن خدمت برگزار نموده و به مناسبتهای مختلف از همکاران فرهنگی و دانش آموزان نمونه در زمینه حجاب تجلیل به عمل آورده است .

وی افزود: همکارانی که امروز از آنها تجلیل به عمل می آید کسانی هستند که با یک سری شاخصها از جمله موفقیت در تربیت فرزندانی شایسته ، اشاعه فرهنگ حجاب و شرکت در فعالیتهای اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته اند .

در پایان مراسم به نفرات نمونه عفاف و حجاب لوح تقدیر همراه با جوایز ارزشمندی اهداء گردید .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز