نجات کوهنورد بروجردی پس از انجام ۱۵ ساعت عملیات امداد در نهاوند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۸:۰۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۸۹۴۱
نجات کوهنورد بروجردی پس از انجام ۱۵ ساعت عملیات امداد در نهاوند
محمدتقی شهبازی گفت: گروه امداد و نجات کوهستان نهاوند به همراه اورژانس هوایی در تلاشی ۱۵ ساعته کوهنورد مصدوم بروجردی را از ارتفاعات کوه گرین نجات دادند و مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند اظهار داشت: نیروهای امداد و نجات کوهستان شهرستان نهاوند پس از دریافت تماسی مبنی بر گرفتار شدن گروهی از کوهنوردان بروجردی در کوهستان گرین و مصدوم شدن آنها بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: به دلیل شکستگی پای یکی از این کوهنوردان روز گذشته به پناهگاه دوم کوه گرین در نهاوند مستقر شدند ولی به دلیل مصدومیت یکی از اعضا این تیم نمی‌توانست از ارتفاعات پایین بیاید و همگی زمین‌گیر شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: به دلیل شرایط بد جوی و ارتفاع بلندی که در کوهستان گرین وجود دارد شرایط امدادرسانی به کوهنوردان بسیار سخت و پیچیده شده بود که در نهایت پس از هماهنگی با اورژانس هوایی استان عملیات امداد و نجات آغاز شد.

وی اظهار داشت: تا رسیدن امداد و نجات هوایی گروه امدادگران نهاوند در منطقه مستقر شدند تا به محض رسیدن بالگرد این مصدوم را نجات و به بیمارستان منتقل کنند که با ورود یک فروند بالگرد در غروب رو گذشته به نهاوند یکی از تکنسین‌های با تجربه و فعال اورژانس نهاوند برای امدادرسانی به تیم اورژانس هوایی ملحق شد.

شهبازی بیان کرد: پس از رسیدن بالگرد بر فراز محل عملیات و به دلیل شرایط جوی نامساعد و بارندگی و باد شدید بالگرد اورژانس نتوانست فرود آید و دوباره به همدان برگشت.

وی تصریح کرد: پس ‌از انجام نشدن عملیات نجات و انتقال کوهنورد به مرکز درمانی یک اکیپ پنج نفره تخصصی و مجهز امداد و نجات هلال‌احمر نهاوند در نیمه‌های شب گذشته برای امدادرسانی از راه زمینی به منطقه اعزام شدند تا به‌ وسیله تجهیزات تخصصی اقدام به امدادرسانی و پایین آوردن کوهنورد مصدوم کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: شرایط جوی نامساعد کوهستان گرین در بامداد امروز، سردی هوا و ارتفاع زیاد پناهگاه دوم کوه گرین عملیات امدادرسانی را به کوهنوردان سخت‌تر کرده بود.

وی افزود: پس از تلاشی 15 ساعته که از دیروز بعد از ظهر شروع شد و تا امروز صبح ادامه داشت سرانجام امدادگران هلال‌احمر کوهنورد مصدوم را از قله کوه گرین به پناهگاه اول منتقل کردند تا ادامه عملیات با روشن شدن هوا ادامه یابد و خوشبختانه ساعتی پیش عملیات انتقال کوهنورد مصدوم با موفقیت انجام شد.

شهبازی اظهار داشت: امروز صبح نیز با درخواستی از مرکز استان بالگرد اورژانس دوباره به نهاوند آمد و مصدوم را با توجه به شکستگی پا به‌ وسیله بالگرد به پایین کوه منتقل کردند و مصدوم به ‌وسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان علیمرادیان نهاوند منتقل شد.

وی افزود: در این عملیات نیروهای اورژانس و هلال‌احمر تلاش زیادی داشتند و خوشبختانه بعد از 15 ساعت تلاش موفق شدند جان کوهنورد را نجات دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز