نمایش «سرناد» در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۲:۴۷:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۹۵۸
نمایش «سرناد» در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان
نمایش «سرناد» در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان سرپرست گروه نمایشی «چهره‌نما» گفت: نمایش «سِرِناد» کاری از گروه نمایشی «چهره‌نما» همدان در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به روی صحنه خواهد رفت

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نمایش «سِرِناد» کاری از گروه نمایشی «چهره‌نما» همدان به سرپرستی و کارگردانی رضا روان، به عنوان یکی از نمایش‌های بخش مسابقه تئاتر نوجوان بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شده و در این جشنواره به روی صحنه خواهد رفت.

کلمه «سرناد» به معنای آواز شبانه عشاق و دارای پیام‌هایی برای مخاطب است، ولی در عین حال در این نمایش به مخاطب اجازه برداشت آزاد نیز داده می‌شود.

کارگردان نمایش «سرناد» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در همدان اظهارکرد: نمایش‌نامه این کار در ژانر نوجوان، حاوی نکات و مسائل آموزشی و بیان برخی از معضلات جامعه امروز بوده که با زبان حیوانات بیان شده است.

رضا روان بیان کرد: این نمایش در واقع یکی از نمایشنامه‌های کوتاه اسلاومیر مروژک نویسنده لهستانی است که به زبانی ساده، نمادین و با طنزی تلخ به نقد جامعه امروز می‌پردازد. 

وی ادامه داد: موضوع نمایش نوایی عاشقانه و داستان روباهی است که با حمله به یک مرغداری درصدد شکار مرغ‌ها برآمده که با واکنش و دخالت‎های خروس مرغداری مواجه می‌شود.

کارگردان نمایش «سرناد» با بیان اینکه نمایش «سِرِناد» از معدود نمایشنامه‌هایی است که برای نوجوانان نوشته شده است، گفت: «سِرِناد» از نظر تحلیل متن و از لحاظ نوشتاری و حرکاتی، بومی سازی شده، اما نوع کار از نظر تکنیک نمایش به آن شکلی اجرا می‌شود که نویسنده این نمایش در نظر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کلمه «سرناد» به معنای آواز شبانه عشاق و دارای پیام‌هایی برای مخاطب است ولی در عین حال در این نمایش به مخاطب اجازه برداشت آزاد نیز داده می‌شود.

روان یادآور شد: بازیگران این نمایش منیژه احمدی، نادیا میری، بهروز ناصر شریعتی، سیما لاهوتی، فرنوش فراهانی و فرشید مالمیر بوده و طراحی صحنه و گریم آن را زهره اسماعیلی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: نمایش «سرناد» که پس از اجرای موفق اوایل امسال خود در همدان، در فرهنگسرای نیاوران تهران نیز روی صحنه رفت در مدت زمان اجرای ٥٠ دقیقه و همراه با موسیقی زنده است که آهنگسازی آن را علیرضا ستاری انجام داده و محمد خان محمدی سلوی ویولون آن را اجرا می‌کند.   

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان آذر ماه امسال به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز