نام همدان با تئاتر کودک و نوجوان عجین شده است

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۸:۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۱۷۱
نام همدان با تئاتر کودک و نوجوان عجین شده است
فاضل عبادی در پیامی به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جایگاه این شهر در فرهنگ و هنر کشور شناخته شده و با نام تئاتر کودک و نوجوان عجین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پیامی به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جایگاه این شهر در فرهنگ و هنر کشور شناخته شده و با نام تئاتر کودک و نوجوان عجین شده است.

فاضل عبادی با بیان اینکه پیشینه فرهنگی و ادبی همدان در تاریخ کشور و نقش آن در تمدن‌سازی و تأثیر در مناسبات اجتماعی و فرهنگی ایران به درازای سه هزاره است تصریح کرد: جایگاه همدان در فرهنگ و هنر کشور پر اهمیت است و در این سال‌ها نیز نام همدان با تئاتر کودک و نوجوان عجین شده است.

وی افزود: اگر میخواهیم تئاتر به‌ عنوان مادر هنرها همچنان بالنده و پیشرو باشد توجه و اهتمام به تئاتر برای کودک و تئاتر خود کودکان می‌تواند در توسعه و تعمیق این هنر در کشور مؤثر باشد و زبان هنر زبان فاخر و ماندگار و مردمی است که ماندگار تر از هر گونه تبلیغ و تهییج است.

عبادی در پیام خود با تاکید بر اینکه بعد گذشت صدها سال آنچه موجب پیوند ایران امروز با حوزه تمدنی خودش می‌شود گفت: اشتراکات فرهنگی و هنری و میراثی است که از هنر ایرانی برای کشورهای غرب و شرق آسیا برجا مانده است .

وی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که روند رو به رشد هنر نمایش استان همدان چه در اجراهای عمومی و چه در جشنواره‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی با بهره‌مندی از بن مایه‌های فاخر فرهنگی این دیار توانسته است فراخور امکانات موجود به‌ شایستگی در بین هَمگنان و رقیبان در سایر استان‌ها رتبه و اعتبار شایسته پیدا کند و برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که شاخه‌ای تخصصی از این هنر جهانی است؛ بیش از گذشته نام همدان و هنرمندان نامی آن را در این حوزه، پر آوازه کرده است.

وی در پایان با اظهار امیدواری از اینکه استفاده از این فرصت جهانی بتواند جایگاه نمایش استان همدان را هر ساله به‌صورت رضایت بخشی افزایش دهد گفت: به‌عنوان میزبان این جریان فرهنگی از همکاری اهالی تئاتر کشور و به‌ویژه پیشکسوتان، مسئولان کشور و استانی که حامی و مشوق و راهنمای ما برای برگزاری شکوهمند این جشنواره‌اند سپاسگزارم.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 22 تا 27 آذر ماه در شهر همدان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز