سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان همدان:

معافیت ۱۰ درصدی مالیات ابرازی برای صنوفی که صندوق فروش نصب کرده‌اند

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۹:۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۹۴۰۹۷
معافیت ۱۰ درصدی مالیات ابرازی برای صنوفی که صندوق فروش نصب کرده‌اند
محمد دلشادی از معافیت مالیات ابرازی صنوفی که صندوق فروش نصب کرده‌اند خبر داد و افزود: این صنوف تا دو سال از پرداخت 10 درصد از مالیات ابرازی خود معاف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان همدان در اجلاس ماهانه اتاق اصناف با بیان اینکه با تعامل و همکاری گذشته در خدمت اصناف هستیم، اظهار کرد: افزایش مالیات فعلا در قانون بودجه به صورت پیش نویس مطرح شده و هنوز قانون نیست تا بتوانیم راجع به آن اظهار نظر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همیشه سعی و تلاش بر این بوده که براساس اسناد و مدارک مالیات مطالبه شود، گفت: مالیات براساس اسناد و مدارک نگهداری شده، مطالبه می شود اما در این راستا با اصناف و اتحادیه‌ها هماهنگ خواهیم بود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان بیان کرد: در بخشودگی جرائم مالیاتی در گذشته محدودیت وجود داشت و هم اکنون این محدودیت برداشته شده است که در این راستا درخواست دارم اصناف هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت و تقسیط پرداخت مالیات‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی با ایجاد زیر ساخت‌ها، قانون الرأس برداشته شود، افزود: هر زمان زیر ساخت‌ها آماده شود برداشتن قانون الرأس اجرایی می‌شود.

دلشادی در رابطه با نصب صندوق‌های فروش نیز تأکید کرد: سازمان‌های مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و تشخیص مالیات به دنبال نصب صندوق‌های فروش هستند.

وی با اشاره به وجود مشکلات صندوق‌های فروش از سال 92، یادآور شد: 20 اتحادیه درگیر نصب صندوق فروش شده بودند و 10 اتحادیه دیگر نیز در سال 94 درگیر شدند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه صنوفی که صندوق‌های فروش را در سال 94 نصب نکرده‌اند با مشکلاتی مواجه می شوند، اظهار کرد: صنوف فاقد صندوق‌های فروش دو درصد درآمد فروش جریمه می‌شوند.

وی از معافیت مالیات ابرازی صنوفی که صندوق فروش نصب کرده‌اند خبر داد و افزود: این صنوف تا دو سال از پرداخت 10 درصد از مالیات ابرازی خود معاف می‌شوند.

دلشادی با بیان اینکه هزینه نصب صندوق فروش تا سال 94 از درآمد مشمول مالیات کسر می‌شد اما از سال 95 از مالیات کسر می شود ، خاطرنشان کرد: اگر مالیات یک سال برخی افراد کفاف نداد از مالیات سال‌های بعد کسر خواهد شد.

وی  خواستار اطلاع‌ رسانی روسای اتحادیه‌های اصناف به اعضا برای استفاده از این تسهیلات شد و گفت: از اول دی ماه اظهارنامه مالیاتی مطرح می شود و از اصناف درخواست داریم اظهار نامه‌ها را براساس فروش تسلیم کرده و تا روز 15 دی ماه مالیات را پرداخت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز