تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای در همدان

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۸:۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۰۱۸۷۵
تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای در همدان
رضوانی جلال گفت: در استان همدان 96 هکتار گلخانه وجود دارد که سالانه 30 هزار تن محصول گلخانه‌ای تولید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از ایجاد شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان خبر داد و گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان از سال گذشته افتتاح شده و هم‌اکنون در تمامی شهرستان‌ها یک شرکت راه‌اندازی شده است.

منصور رضوانی‌جلال در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه ایجاد شرکت شهرک‌های کشاورزی در دولت یازدهم پیگیری و به نتیجه رسیده است، اظهار کرد: در سطح کشور از 2 سال گذشته و در استان همدان از سال قبل این شرکت‌ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های گلخانه‌ای و مجتمع‌های تولیدی و دامی در شرکت شهرک‌های کشاورزی  فعالیت دارند، تصریح کرد: این شرکت تمامی زیرساخت‌های لازم را برای احداث گلخانه تأمین می‌کند و کشاورزان عضو در این شرکت می‌توانند تشکل‌هایی را برای صادرات و فروش محصولات خود تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعاونی گلخانه‌داران استان تشکیل شده است، ادامه داد: در استان همدان 96 هکتار گلخانه وجود دارد که سالانه 30 هزار تن محصول گلخانه‌ای تولید می‌کند.

رضوانی‌جلال با تأکید بر اینکه در استان همدان سالانه 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: در 8 ماهه امسال 190 میلیون دلار محصول کشاورزی از استان همدان صادر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان درباره تأمین میوه شب عید نیز عنوان کرد: خرید 700 تن سیب ارومیه و 1300 تن پرتقال شمال به تعاون روستایی استان همدان ابلاغ شده است که در صورت احراز شرایط خرید آن آغاز می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز