فرماندار کبودراهنگ

سرانه عضویت مردم کبودرآهنگ در کتابخانه ها از سرانه کشوری بالاتر است

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۸:۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۰۱۸۸۵
سرانه عضویت مردم کبودرآهنگ در کتابخانه ها از سرانه کشوری بالاتر است
احسان قنبری تصریح کرد: در مجموعه سرانه عضویت شهرستان کبودرآهنگ 16/4 درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شود که این سرانه از میانگین استانی و کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار کبودراهنگ در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: پنج هزار و 953 نفر از اهالی این شهرستان عضویت فعال در کتابخانه های عمومی کبودراهنگ دارند.

وی اضافه کرد: در مجموعه سرانه عضویت شهرستان کبودرآهنگ 16/4 درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شود که این سرانه از میانگین استانی و کشوری بالاتر است.

وی افزود: 14 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در کبودرآهنگ فعال است که سرانه فضای کتابخانه های عمومی شهرستان 69/2مترمربع برای هر یکصد نفر است.

فرماندار کبودراهنگ بیان کرد: رشد سرانه فضای کتابخانه های عمومی در دولت یادزهم بسیارمطلوب بوده و این شهرستان در این ارتباط به رقم پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه دست یافته است.

قنبری اضافه کرد: 105 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی کبودرآهنگ وجود دارد که سرانه کتاب در این شهرستان 9/73 جلد برای هر 100 نفر است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی کتابخانه های عمومی در روستاهای واجد شرایط می شود گام های موثری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دراین این مناطق برداشت.

وی اضافه کرد: با تحقق این موضوع تمامی مردم می توانند به صورت عادلانه از امکانات و خدمات کتابخانه عمومی استفاده نمایند.

فرماندار کبودراهنگ نتیجه ترویج عادلانه فرهنگ کتابخوانی در جامعه را رشد فکری افراد و توسعه و پویایی مردم روستاها همگام با شهرنشینان برشمرد.

قنبری نقش شهرداران را در به ثمر رسیدن برنامه های کتابخانه های عمومی موثر دانست و گفت: رسیدن به اهداف مدنظر در حوزه کتابخوانی بدون حمایتهای واقعی و دلسوزانه شهرداران در پرداخت سهم واقعی کتابخانه ها از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها دشوار است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز