بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر گردشگر از موزه های استان همدان

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۰۹:۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۱۰۲۸۸
بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر گردشگر از موزه های استان همدان
لیلا خوشمو از بازدید ۳۵ هزار و ۳۰۰ گردشگر در سه ماهه سوم سال جاری از موزه های استان همدان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس امور موزه‌های استان همدان گفت: در سه ماهه سوم سال جاری 35 هزار و 300 گردشگر از موزه های استان بازدید کردند که از این تعداد 2 هزار و 746 نفر گردشگر خارجی می باشند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در فصول سرد سال قرار داریم، گردشگران خارجی و داخلی از جاذبه های تاریخی در فصول سرد سال استان همدان بازدید قابل توجهی داشتند.

 

وی با بیان اینکه 325 هزار نفر از موزه های استان در سه ماهه دوم سال جاری بازدید کردند، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و 794 نفرگردشگر خاریج بودند.

 

رئیس امور موزه‌های استان همدان اظهار داشت: از مجموع بازدید 175 هزار نفری در سه ماهه اول سال جاری 4 هزار و 781 نفر گردشگر خارجی بوده است.

 

خوشمو بیان داشت: موزه همدان شامل ، هگمتانه ، موزه بوعلی سینا ، موزه تاریخ و فرهنگ در شهرستان ها ، موزه مردم شناسی حمام حاج آقا تراب ، موزه آموزش و پرورش و موزه مشاغل و موزه شهدای نهاوند ازجمله تعدادی از موزه ها است.

 

وی گفت: موزه تاریخ طبیعی وابسته به دانشگاه بوعلی سینا، موزه دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار، موزه مردم شناسی(آمادای) دانشگاه آزاد واحد همدان و موزه برق در تپه عباس آباد نیز 4 موزه غیر وابسته در استان همدان به شمار می رود.

 

وی افزود: یکی از قدیمی ترین موزه های همدان در تپه باستانی هگمتانه واقع شده است و آثاری از هزاره اول پیش از مسیح تا دوران اسلامی در این موزه نگهداری می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز