مدیرکل گمرک استان همدان:

درآمد ۱۱ میلیارد تومانی گمرک همدان در ۱۰ ماهه امسال

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۰۹:۲۸:۵۹
کد خبر: ۵۱۰۲۹۱
درآمد ۱۱ میلیارد تومانی گمرک همدان در ۱۰ ماهه امسال
جمال خشوعی اظهار داشت: گمرک استان همدان در 10 ماه گذشته بیش از 11 میلیارد تومان در مجموع درآمد داشته است که به حساب‌های خزانه واریز شده و به میزان 70 درصد از هدف‌گذاری سال 95 را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: در 10 ماه امسال 106 میلیون و 699 هزار و 821 دلار کالا از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات گمرک همدان 51 میلیون و 806 هزار و 583 دلار و گمرک ملایر 54 میلیون و 893 هزار و 238 دلار  بوده است، افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی 683 هزار تن بوده است.

خشوعی عنوان کرد: با وجود اینکه میزان صادرات دیگر گمرکات کشور در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بوده ولی این کاهش در گمرک همدان تنها 3 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه در سال‌های گذشته برخی از فعالان اقتصادی از سایر گمرکات کشور به ویژه نقاط مرزی برای صادرات و واردات کالاهای خود استفاده می‌کردند ولی با رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده در گمرک استان این صادرکنندگان تشویق به صادرات کالای خود از همدان شدند.

خشوعی بیان کرد: محصولات استان همدان بیشتر به کشورهای اکراین، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان، ترکیه، سومالی، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان عمده محصولات صادراتی استان را شامل کلینکر، موتور کولر آبی، گونی پلاستیکی، چینی آلات بهداشتی، ترشیجات و شوریجات، رزین پلی استر، فرش دستباف، البسه و روتختی بیمارستانی، انواع سفال و وازلین غیردارویی، چرم و سالامبور، لوازم خانگی، کشمش، لبنیات، ظروف آلومینیومی عنوان کرد.

وی با اشاره به واردات 22 میلیون و 354 هزار و 454 دلاری در 10 ماه سال 95 بیان کرد: در 10 ماه امسال 10 هزار تن کالای وارداتی از گمرک همدان ترخیص شده که قسمت اعظم آن شامل ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید بوده و مابقی نیز مواد اولیه برای تولیدکنندگان شبکه‌های صنعتی است.

خشوعی با اعلام اینکه کالاهای وارداتی از کشورهایی همچون چین، ترکیه، آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک، عمان، تایوان، هند، به استان همدان وارد می‌شود گفت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 به میزان 25 درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: گمرک استان همدان در 10 ماه گذشته بیش از 11 میلیارد تومان در مجموع درآمد داشته است که به حساب‌های خزانه واریز شده و به میزان 70 درصد از هدف‌گذاری سال 95 را شامل می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز