مدیرکل هواشناسی همدان خبر داد

پیش بینی افزایش دمای همدان برای سه ماه آینده/ کاهش بارش برف در زمستان ۹۷

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۰:۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۸۳۰۵۹
پیش بینی افزایش دمای همدان برای سه ماه آینده/ کاهش بارش برف در زمستان ۹۷
باقری گفت: پیش‌بینی شده ‌هوای همدان دو تا سه درجه در سه ماه آینده نسبت به بلندمدت گرمتر باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه برای سه ماه آینده متاسفانه افزایش دما را شاهد خواهیم بود، گفت: پیش‌بینی شده ‌هوای همدان دو تا سه درجه در سه ماه آینده نسبت به بلندمدت گرمتر باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل گرمی هوا بارش برف کم خواهد بود، خاطرنشان کرد: سال آینده بهار و تابستان روی کوه‌ها برفی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش را در آذرماه در حد نرمال پیش‌بینی شده در حد پنج درصد بیشتر، گفت: سه ماه آینده نیز همینطور است و 5 تا 10 درصد میزان بارش بیشتری پیش‌بینی شده است.

باقری با بیان اینکه در یک سال گذشته اکثر نقاط استان در حد نرمال خشکسالی و بخشی در خشکسالی خفیف قرار گرفته‌اند، افزود: 4.3 درصد مساحت فامنین و 1.6 مساحت همدان در خشکسالی متوسط قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 32 درصد استان در خشکسالی خفیف و متوسط قرار گرفته است، گفت: در دوره 10 ساله گذشته، 53 درصد رزن، 6.9 درصد فامنین و نیم درصد کبودراهنگ در حد نرمال بوده و بقیه در خشکسالی خفیف، متوسط و شدید و حتی بخشی از نهاوند در خشکسالی بسیار شدید  قرار گرفته است.

مدیرکل هواشناسی همدان با بیان اینکه برای 36 ماهه اکثر نقاط شمالی استان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه تراکنش بارندگی بسیار خوب بوده  است.

وی با اشاره به اینکه امروز بارش پراکنده را همدان پیش‌بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: از بعد از ظهر سیستم بارش از کشور به سمت شمال می‌رود و دیگر بارندگی نداریم تا چهارشنبه که آن نیز پراکنده است.

باقری با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها 10 روز آینده در همدان 10 تا 15 میلیمتر بارش را خواهیم داشت، افزود:‌ در این مدت مناطق شمالی گیلان و اردبیل بالای 100 میلی متر بارش خواهند داشت.

وی با تاکید به بیمه محصولات کشاورزی با توجه به احتمال سرمازدگی محصولات استان گفت: باید روی بیمه محصولات بیشتر کار کند تا کشاورزان در آینده کمتر هزینه پرداخت کنند.

 

 

 

نظر شما