سرپرست هیات اسکی همدان:

اسکی همدان جان تازه ای به خود گرفته است / بسیاری از مشکلات را مرتفع کرده ایم

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۰:۵۰:۳۶
کد خبر: ۷۸۳۶۲۸
اسکی همدان جان تازه ای به خود گرفته است / بسیاری از مشکلات را مرتفع کرده ایم
مهدی کرمی از مرتفع شدن مشکلات اسکی همدان خبر داد و افزود: با مرتفع شدن بسیاری از مشکلات اسکی همدان جان تازه ای به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، با پیشنهاد مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان و با حکم ریاست فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران در اواخر شهریورماه امسال مهدی کرمی عهده دار سرپرستی هیئت اسکی استان همدان شد.

کرمی در خصوص اقدامات انجام شده در سه ماه اخیر افزود: در نخستین نشست صمیمی و هم اندیشی پیشکسوتان ومربیان اسکی همدان با رییس فدراسیون برگزار و جمعی از پیشکسوتان، جوانان و مربیان با تجربه در آموزش و قهرمانی به عنوان کادر اجرایی هیئت انتخاب شدند و افرادی که در سالهای گذشته از این رشته فاصله گرفته بودند مجدد به کمک اسکی همدان آمدند.

وی با بیان اینکه همدان از دیرباز مهد ورزش کوهنوردی بوده و در اسکی نیز از توان و ظرفیت بسیار خوب برخوردار است. گفت: همدان از ظرفیت های بالقوه ای در ورزش های کوهستانی نظیر کوهنوردی و اسکی برخوردار است و باید به روزهای خوب خود بازگردد.

وی در خصوص راه اندازی رشته اسنوبورد در همدان گفت: برای اولین بار در اسکی همدان جهت توسعه این رشته و طرح مشکلات جلسه ای با ورزشکاران این هیات برگزار شد اما با توجه به برخی شرایط خاص رشته اسنوبورد و نوپا بودن این رشته، نیاز به فرهنگ سازی و توسعه دارد

سرپرست هیات اسکی افزود: برخی زیرشاخه های اسنوبرد مانند فری استایل که در اسکی آلپاین نیز وجود دارد مهیج است اما نیاز به تهیه زیر ساخت های لازم با رعایت اصول ایمنی مقررات پیستهای اسکی دارد که به جز پیست اسکی توچال تقریبا در سایر پیست های ایران چنین امکاناتی بصورت سازمان یافته فراهم نمی باشد.

وی ادامه داد: قطعا با رفع مشکلات زیر ساخت های اصلی پیست مانند راه اندازی تله سیژ، برفکوب و خرید دستگاههای برف ساز با کارشناسی و در نظر گرفتن فضایی مناسب در پیست به لحاظ فنی و ایمنی برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

اجرای طرح استعداد یابی

کرمی در خصوص طرح های استعدادیابی هیات گفت: این طرح که امسال تقریبا توسط اکثر هیئت های اسکی سراسر کشور برگزار شد شامل برگزاری همایشی از طرف فدراسیون اسکی، هماهنگی مربیان استعدادیابی، شرکت نماینده مربیان هیئت های اسکی شهرستان ها در کلاس مربیگری استعدادیابی، تست پیکرسنجی، برگزاری کلاس آموزشی اسکی و برگزاری مسابقه بین نوآموزان و انتخاب ورزشکاران سطح بالاتر جهت شرکت در اردوی انتخابی تیم های ملی پایه بود که متاسفانه به دلیل کمبود بارش، قسمت نهایی آموزش و برگزاری مسابقه در همدان برگزار نشد. البته به جز چند استان بسیاری حتی موفق به برگزاری کلاس آموزشی هم نگردیدند.

وی افزود: به دنبال طرح استعداد یابی، فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه ریزی انجام شده تیم اسکی رده های سنی زیر16 و زیر 14 سال خود را به مسابقات جهانی اسکی که در فروردین ماه سال 97 در والدیز فرانسه برگزار می شود، اعزام خواهد کرد.

کرمی تصریح کرد: بنابرین با توجه به مشکل کم برفی استان ها، اردو های فشرده ای برای دختران و پسران بصورت جداگانه زیر نظر مربی بلغاری برگزار شد که خوشبختانه از استان همدان نفرات به این اردو اعزام شدند. نفرات انتخاب شده در این اردو ها در یک اردوی حدودا 20 روزه شرکت خواهند کردکه از بین آنها تیم اعزامی به مسابقات جهانی فرانسه انتخاب خواهد شد.

تست پیکرسنجی ورزشکاران سنین پایه

وی ادامه داد: با توجه اطلاع رسانی انجام شده و ثبت نام از متقاضیان، در دو مرحله برای دختران و پسران ورزشکار بین سنین 8 تا 12 سال در محل پایگاه قهرمانی استان همدان تست پیکر سنجی برگزار شد و مقرر شد 13 دختر و 16 پسر در کلاس های آموزش اسکی زیر نظر مربیان استعدادیابی هیئت شرکت کنند.

سرپرست هیات اسکی همدان در خصوص برگزاری کلاس آموزش اسکی سنین پایه بصورت رایگان گفت: متاسفانه با توجه به کمبود بارش های سال جاری برگزاری کلاس ها به تعویق افتاد، اما حدالامکان در سه هفته برگزار شد و خوشبختانه در این مدت زمان کوتاه نوآموزان پیشرفت مناسبی داشتند. قطعا در سال جدید برنامه ریزی تمرینات آمادگی جسمانی خارج از فصل اسکی پس از اتمام سال تحصیلی جاری و ادامه آموزش این ورزشکاران در فصل اسکی صورت می پذیرد.

شرکت نماینده همدان در دوره مربیگری استعدادیابی(کوچینگ)

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود بارش، حضور مربیان منتخب فدراسیون در شهرستانها برای طرح استعدادیابی فراهم نشد اما طی برنامه ریزی فدراسیون اسکی از هر استان یک مربی برای حضور در کلاس کوچینگ مخصوص استعدادیابی زیر نظر سرمربی سابق تیم ملی آقای ایوان گربن چارسکی از بلغارستان برگزار شد. این مربی بلغاری عضو سابق تیم ملی بلغارستان است که سابقه حضور در بین 30 نفر اول رنکینگ فدراسیون جهانی را دارد. ایشان علاوه بر تیم ملی ایران، در دو دوره چهار ساله سرمربی تیم های ملی بلغارستان و مجارستان بوده اند.

کرمی خاطر نشان کرد: از همدان مسئول کمیته فنی هیئت در این کلاس شرکت نمود. در این کلاس آخرین مقررات مسابقات اسکی آلپاین، تکنیک های آموزش اسکی قهرمانی به کودکان، تکنیک های اسکی مسابقه، طراحی دروازه، برگزاری مسابقه مطابق قوانین فیس(فدراسیون جهانی اسکی) و تمرینات تخصصی اسکی در پیست و خارج از پیست آموزش داده شد. با توجه به زمان برگزاری این دوره، مسابقه انتخابی ورزشکاران المپیک پیونگ یانگ و مسابقه انتخابی تیم ملی نیروهای مسلح با همکاری شرکت کنندگان این دوره برگزار شد که تجربه مناسبی برای ایشان می باشد.

تشکیل تیم پیستور جهت آموزش و افزایش افراد برای انجام وظیفه در فصل های آتی

وی ادامه داد: در سال جاری تعدادی از مربیان جوان صلاحیت پیستوری(امدادگر پیست) را دارند در این زمینه با هیئت همکاری داشتند، اما به لحاظ پشتوانه سازی برای سالهای آینده و استفاده از علاقمندان در این زمینه و برای اولین بار به صورت نظام مند، تیم پیستوری شامل تعدادی ورزشکار رشته های آلپاین و اسنوبورد تشکیل شد.

برگزاری کارگاه احیاء قلبی ریوی و احیاء در بهمن برای مربیان و پیستور ها

کرمی با اشاره به برگزاری کلاس های کمک های اولیه گفت: با توجه به مزیتِ داشتنِ دانش و مهارت کمکهای اولیه پزشکی ازطرف مربیان و پیستور ها، که فدراسیون اسکی در حال تدوین طرح درس و الزام آن برای افراد مذکور می باشد، کارگاه با این عنوان در دو بخش تئوری و عملی برای تیم پیستور بصورت الزامی و مربیان تشکیل شد.

وی ادامه داد: در بخش تئوری آقای دکتر کیمیایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان طبق آخرین متد CPR مطالب تئوری را تدریس نمودند و خانم آهنبر مسئول کمیته مربیان هیئت که از پرستاران با سابقه هستند قسمت عملی را به علاقمندان آموزش و شرکت کنندگان به تمرین عملی پرداختند.

برگزاری کارگاه بهمن شناسی برای مربیان، پیستور ها و ورزشکاران رشته اسکی

سرپرست هیات اسکی همان ادامه داد: با توجه به برنامه های کمیته مربیان در راستای ارتقاء دانش و مهارت های جانبی مربیان، پیستور ها و ورزشکاران اسکی، طبق برنامه قبلی کلاس بهمن شناسی زیر نظر آقای ایرج جباری از مدرسان با تجربه فدراسیون کوهنوری و دبیر هیئت اسکی همدان بصورت تخصصی برگزار شد و علاقمندان از این کلاس استقبال کردند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای پیست اسکی گفت: بزرگترین مشکل پیست عدم استفاده از دستگاه تله سیژ از حدودیک سال قبل از تحویل هیئت بود، لذا با پیگیری انجام شده و تلاش اداره کل ورزش و جوانان بسیاری از مشکلات مرتفع شد و بازرسی اولیه اداره استاندارد انجام شده و پیگیر رفع کامل مشکلات بودیم اما به دلیل خلف وعده پیمانکار در تعویض قفل های صندلی تله سیژ برای اتصال به کابل، موفق به راه اندازی دستگاه برای بهره برداری در فصل اسکی نشدیم

کرمی تصریح کرد: همچنان پیگیر راه اندازی این دستگاه هستیم تا با توجه به عنوان "همدان 2018 پایتخت گردشگری آسیایی" بتوانیم در این راستا سهمی داشته باشیم و نیز دستگاه برای ارائه خدمات درفصل آینده آماده باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز