مدیرکل ورزش و جوانان استان:

اولویت نخست اتمام پروژه های نیمه تمام است/ پاس به جایگاه اصلی خود بازگردد

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۵۶:۱۱
کد خبر: ۷۹۷۰۸۸
اولویت نخست اتمام پروژه های نیمه تمام است/ پاس به جایگاه اصلی خود بازگردد
مدیر کل ورزش و جوانان اولویت نخست خود را اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی دانست و افزود: تا این طرح ها به بهره برداری نرسد، هیچ طرح جدید دیگری با اعتبارات دولتی، آغاز نمی شود، مگر اینکه اضطراری در کار باشد.

محسن جهانشیر در نخستین روز کاری خود در خصوص وضعیت فعلی و برنامه های آتی اداره کل ورزش و جوانان همدان به خبرنگار برنا گفت: همدان از قدیم ظرفیت عظیمی در ورزش داشته و مردم این استان علاقمند به ورزش هستند و خوشحالم که وارد جامعه بزرگ و گسترده ورزش و جوانان همدان می شوم.

وی افزود:خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ورزش استان همدان طی سالیان اخیر پیشرفت های خوبی در بحث قهرمانی و ایجاد زیر ساخت های داشته است که قابل ستایش است.

محسن جهانشیر به افزایش زیر ساخت ها بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار و کم توسعه داشته است و امروز اکثر روستاها و مناطق کم برخوردار ما دارای اماکن ورزش هستند.

وی با اشاره به پیشرفت زیر ساخت های ورزش استان بعد از انقلاب افزود: کل فضای سرپوشیده استان قبل از انقلاب اسلامی 33 مکان بود که امروز با همت، تلاش و پشتکار صورت گرفته این تعداد به 532 مورد افزایش یافته و فضای روباز استان نیز از 11 مورد به 33 مورد رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: فضاهای ورزشی مختص اداره کل ورزش و جوانان استان در سال 1357 تنها 31 مورد بود که امروز این تعداد با رشد بسیار قابل توجهی به 312 مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سرانه ورزشی هر شهروند همدانی قبل از انقلاب اسلامی تنها 6.81 سانتی متر بود که با افزایش فضاهای ورزشی در 40 سال اخیر امروز سهم هر شهروند همدانی از سرانه های ورزشی به 71.5 سانتی متر رسیده است که با افتتاح پروژه های در دست اقدام این سرانه به ازای هر نفر به 80 صدم متر مربع افزایش می باید.

جهانشیر خواستارهمکاری دستگاههای اجرایی در پیشبرد اهداف در ورزش استان شد و افزود: چندین پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که یکی از ادهداف من در استان همدان اتمام این پروژه ها تا پایان دولت دوازدهم است.

وی، تکمیل و افتتاح طرح های نیمه تمام ورزشی استان همدان را اولویت اداره کل ورزش و جوانان دانست و گفت: تا این طرح ها به بهره برداری نرسد، هیچ طرح جدید دیگری با اعتبارات دولتی، آغاز نمی شود، مگر اینکه اضطراری در کار باشد.

وی در ادامه به نقش سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: راه برون رفت کشور از گردنه سخت کنونی و توسعه آن را در توجه بیشتر به جوانان و کاهش بار مسوولیت از شانه های دولت و واگذاری امور به سمن ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بر تخصص گرایی فعالیت های سمن ها و تقویت روحیه مطالبه گری آنان تاکید کرد و گفت: سمن ها به عنوان تشکل های دارای مجوز و ساختارمند، بهترین عرصه برای واگذاری امور مردمی به جوانان است وسمن ها با اعتماد به نفس و باور بالا می توانند نقش آفرینی کنند

جهانشیر از توسعه ورزش بانوان و استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان به عنوان دو اولویت مهم دیگر خود یاد کرد و افزود: ورزش بانوان در استان همدان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و آخرین نمونه این مهم کسب 5 مدال ارزشمند در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا توسط بانوان همدانی بود.

محسن جهانشیر به حوزه ورزش قهرمانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی ورزشکاران همدانی در عرصه های ملی و بین المللی درخشان ظاهر شده اند به طوری که ورزشکاران همدانی در مسابقات کشوری 19 مدال کسب کرده بودند که امروز این تعداد به 907 مدال رسیده است.

وی اظهار کرد: رشد فضاهای ورزشی، مدال آوری ورزشکاران به خصوص جمله بانوان در میدان های مختلف ورزشی از جمله المپیک و بازیهای آسیایی از افتخارات ورزش استان بعد از انقلاب بوده و باید این راه تداوم یابد چرا که حفظ قهرمانی از خود قهرمانی مهم تر است.

جهانشیر تصریح کرد: در عرصه مدیریت هیچ گاه به یک درجه از پیشرفت قانع نبوده ام و اعتقاد دارم ورزش و جوانان استان باید در همه زمینه ها در رتبه نخست کشور قرار بگیرد.

وی با اشاره به توجه وزارت ورزش و جوانان به استان همدان افزود: وزارت ورزش و جوانان همواره به ورزش همدان نگاه ویژه ای داشته و همدان با توجه به زیر ساخت های که دارد می تواند میزبان مسابقات بیشتری در سطوح ملی و فراملی باشد.

وی شمار ورزشکاران بیمه‌شده در این استان را بالغ بر 70 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد ورزشکار بیمه‌شده در قیاس با جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری استان، رقم زیادی نیست و باید فعالیت‌ها در این بخش مضاعف شود و این تعداد به 174 هزار نفر که 10 درصد از جمعیت استان است برسد.

وی مهمترین برنامه خود در حوزه قهرمانی را المپیک 2020 و بازیهای آسیایی 2022 دانست و افزود: گفت :درست است در المپیک های گذشته ورزش همدان صاحب ورزشکار و مدال بوده اما تا کافی نیست و هدف بزرگ ورزش همدان حضور و مدال آوری در المپیک ۲۰۲۰ است و در این راستا نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین استانی و کشوری هستیم.

جهانشیر از توسعه ورزش بانوان و استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان به عنوان دو اولویت مهم دیگر خود یاد کرد و افزود: ورزش بانوان در استان همدان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و آخرین نمونه این مهم کسب 5 مدال ارزشمند در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا توسط بانوان همدانی بود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مطالبه گری از مسئولان باید نهادینه شود افزود: من به عنوان مدیر ورزش استان باید پاسخگو عملکرد خود باشم و اگر بتوانیم مطالبه گری را در بین قشر جوان نهادینه کنیم به موفقیت بزرگی دست خواهیم یافت.

وی در پایان به اشاره به حمایت از تیم های پاس و شهرداری گفت: پاس قهرمان آسیا بوده و جایگاه این تیم لیگ دو نیست و باید سعی کنیم تا پاس به جایگاه اصلی خود بازگردد و مانند گذشته در کنار استقلال و پرسپولیس قطب سوم فوتبال ایران شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز