معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر:

با فرهنگ سازی میتوان اقدامات اثرگذاری در کاهش مشروبات الکلی انجام داد

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۵:۲۰:۵۴
کد خبر: ۸۳۴۷۶۴
با فرهنگ سازی میتوان اقدامات اثرگذاری در کاهش مشروبات الکلی انجام داد
سعید کتابی گفت: عزم ما برای مبارزه با مصرف مشروبات الکلی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی جدی است و مجموعه شهرستان باید پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر در نخستین جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با مشروبات الکلی در شهرستان ملایر افزود: به طور قطع در حوزه مشروبات الکلی با فرهنگ سازی می توان اقدامات اثرگذاری انجام داد.

وی بیان کرد: تلاش جدی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری از ابتدای تشکیل دولت بوده که مشروبات الکلی جزء آسیب های اجتماعی است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر ضررهای استفاده از مشروبات الکلی ادامه داد: مراجع عظام تقلید نیز در این راستا بر ضررهای استفاده از مشروبات الکلی تاکید کرده اند.

کتابی با بیان اینکه ضررهای استفاده از مشروبات الکلی از نظر پزشکی نیز تایید شده است یادآور شد: حدود 24 مورد آسیب اجتماعی با اولویت و نسبت فراوانی آن در جامعه مشخص شده و در حال حاضر اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف مشروبات الکلی در کنار پنج عامل دیگر در سطح جهان به عنوان یک تهدید جدی برای سلامت انسان به شمار می رود گفت: این اتفاق در ایران نیز رخ داده و این تهدید باید جدی گرفته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به آمار مسمومیت مشروبات الکلی در ایران بیان کرد: با توجه به آمار مرگ و میر از مسمومیت مشروبات الکلی دست ساز در کشور، باید در این زمینه ورود جدی تری داشته باشیم.

کتابی اضافه کرد: در حال حاضر باورهای غلط و رایجی در بین گروهی از مردم درباره استفاده از مشروبات الکلی وجود دارد که برای اصلاح این باورهای نادرست باید تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شورای اجتماعی وزارت کشور کمیته ویژه ای را برای پیشگیری و مقابله با مصرف مشروبات الکلی تشکیل داده است که در استانداری همدان نیز جلسه های این کمیته تشکیل شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر هدف از تشکیل این کمیته و برگزاری منظم و مستمر آن را کنترل و مبارزه با تولید و مصرف مشروبات الکلی در سطح جامعه عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه دستگاه های اجرایی در این زمینه مشخص شده است.

کتابی با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی، مشروبات الکلی در برخی موارد به درستی دیده نشده است تاکید کرد: برای برخورد درست و اثرگذار با این آسیب و تهدید جدی، باید به آن به عنوان یک مساله اجتماعی نگاه کنیم.

وی اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را راهکار اصلی برای مقابله با مصرف مشروبات الکلی دانست و افزود: آموزش باید برای تمامی اقشار مختلف جامعه هدف دیده شود و به طور مستمر این برنامه های آموزشی ادامه داشته باشد.

 برنامه های کمیته پیشگیری و مقابله با مصرف مشروبات الکلی در شهرستان ملایر در سه سطح و 30 برنامه تدوین و وظایف دستگاه های اجرایی مشخص شده است.

 

نظر شما