امحای ۱۵.۵ تن مواد غذایی فاسد در همدان/ پلمب ۲۷ واحد متخلف در ماه رمضان

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۰:۲۲:۰۶
کد خبر: ۸۴۶۸۲۰
امحای ۱۵.۵ تن مواد غذایی فاسد در همدان/ پلمب ۲۷ واحد متخلف در ماه رمضان
یوسف افشار گفت: 27 واحد متخلف استان به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی از ابتدای ماه رمضان تاکنون پلمب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان همدان گفت: 27 واحد متخلف استان به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی از ابتدای ماه رمضان تاکنون پلمب شده است.

یوسف افشار  بیان کرد: این واحدها شامل آشپزخانه و اغذیه فروشی، چلوکبابی، رستوران سنتی، نانوایی سنتی، سفره خانه و کارگاه تولید شیرینی است.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه قنادی، مرکز تهیه غذای بیرون بر، مرکز تولید و عرضه نان فانتزی و واحد سرو بستنی و آبمیوه به علت رعایت نکردن مولفه های بهداشتی پلمب شدند.

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان همدان اضافه کرد: همچنین 35 واحد متخلف به علت نواقص بحرانی و غیر بحرانی به مرجع قضایی معرفی شدند.

افشار، نواقص بحرانی را شامل مواردی دانست که رعایت نکردن آنها به طور مستقیم موجب به خطر افتادن سلامت انسان می شود و آن را طبق آیین نامه ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در چهار بخش بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار، بهداشت ساختمان و بهداشت مواد غذایی معرفی کرد.

وی اضافه کرد: چنانچه بازرسان نواقص بحرانی نظیر تمیز نبودن دست ها، تفکیک نکردن مواد خام از پخته، تنظیم نبودن دمای یخچال و نامناسب بودن سیستم آبرسانی و موارد مشابه را مشاهده کنند علاوه بر تذکر 48 ساعت برای رفع این نواقص مهلت داده و در صورت بی توجهی، واحد یاد شده را پلمب می کنند.

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان همدان، از انجام 2 هزار و 405 مورد بازرسی خبرداد و گفت: علاوه بر بازرسی های یاد شده، بازرسی از اماکن عمومی و نمونه برداری و کلرسنجی از آب آشامیدنی نیز صورت گرفته است.

افشار ادامه داد: 219 مورد امحای مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف به میزان 15 تن و 436 کیلوگرم از ابتدای ماه رمضان تاکنون صورت گرفت.

 

نظر شما