برداشت روزانه ۱۰۰۰ تن گوجه در نهاوند

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۸:۴۷:۱۹
کد خبر: ۸۸۶۶۹۴
برداشت روزانه ۱۰۰۰ تن گوجه در نهاوند
از ابتدای فصل برداشت گوجه‌فرنگی در نهاوند روزانه یک‌هزار تن از این محصول برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای فصل برداشت گوجه‌فرنگی در نهاوند روزانه یک‌هزار تن از این محصول برداشت شده است.
علی کمالی‌نژاد افزود: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید صیفی و سبزیجات در استان همدان به شمار می‌رود و بیشترین گوجه و خیار را روانه بازار مصرف می‌کند.

وی سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی را 860 هکتار و خیار را 580 هکتار عنوان کرد و افزود: میانگین تولید گوجه و خیار در هر هکتار به ترتیب 80 و 50 تن است که بر این اساس در فصل برداشت 70 هزار تن گوجه و 30 هزار تن خیار از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به برداشت بالای محصولات صیفی در سال زراعی جاری گفت: امسال برداشت زیاد گوجه و خیار در سطح شهرستان باعث کاهش قیمت این محصول شده است.

وی کاهش صادرات و افزایش تعرفه از سوی کشور عراق را از عوامل کاهش قیمت گوجه‌فرنگی عنوان کرد و افزود: یکی از عوامل کاهش قیمت این محصول بستن تعرفه بالا از سوی عراق است که باعث کاهش صادرات این محصول و در نتیجه کاهش قیمت آن در داخل شده است.

کمالی‌نژاد بی‌توجهی کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان و عدم رعایت تناوب کشت را از دیگر عوامل افزایش تولید گوجه‌فرنگی عنوان کرد و افزود: متاسفانه کشاورزان به توصیه‌ کارشناسان توجه زیادی نشان نمی‌دهند و همین مساله باعث می‌شود تناوب کشت رعایت نشده و در نتیجه با افزایش تولید و کاهش قیمت مواجه شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز