استاندار همدان:

۴۷۰ سمن در استان همدان فعالیت دارند/ ۱۱.۴ درصد پست های مدیریتی استان در اختیار بانوان است

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۲:۴۶:۲۷
کد خبر: ۸۹۵۲۲۳
۴۷۰ سمن در استان همدان فعالیت دارند/ ۱۱.۴ درصد پست های مدیریتی استان در اختیار بانوان است
سید سعید شاهرخی اضافه کرد: هم اینک ۴۷۰ سمن در این استان فعالیت دارند با این وجود دنبال ارتقای کمی و کیفی آنها بوده و در این راستا ۱۰۰ سمن جدید دیگر متقاضی دریافت مجوز هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان در کارگروه حقوق شهروندی بیان کرد: در راستای تقویت احزاب سال گذشته خانه احزاب استان همدان راه اندازی شد و در حال حاضر ۳۷ حزب شناسنامه‌دار در این استان فعالیت دارند که بخشی از آنها مجوز خود را از تهران دریافت کرده و به صورت قانونی فعالیت دارند.

استاندار همدان از افزایش سمن ها خبر داد و یادآوری کرد: پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۲۷۰ سمن در این استان وجود داشت که بیشتر غیر فعال بودند.

شاهرخی اضافه کرد: هم اینک ۴۷۰ سمن در این استان فعالیت دارند با این وجود دنبال ارتقای کمی و کیفی آنها بوده و در این راستا  ۱۰۰ سمن جدید دیگر متقاضی دریافت مجوز هستند.

وی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد در حوزه های آسیب های اجتماعی، ادبی و هنری، علمی و پژوهشی، توانیاب و معلولان و محیط زیست فعال هستند. 

استاندار همدان بیان کرد: مجموعه استانداری همدان در راستای توجه به جوانان آنها را در قالب هیات‌های اندیشه ورز سامان داد و در گام نخست جوانترین افراد را گرد هم آورده و اینها کار تشکیل هیات اندیشه ورز شهرستان را بر عهده گرفتند.

شاهرخی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰ نفر از جوانان یعنی در هر شهرستان حدود ۱۰۰ نفر در چهار حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فعال هستند. 

وی گفت: در حوزه بانوان نیز برای هر فرماندار یک معاون زن در نظر گرفته شد که در صورت ارتقای توانمندی، بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲  فرماندار زن در همدان منصوب می شود. 

استاندار همدان اظهار داشت: ۲۶۷ نفر از بانوان در مدیریت ارشد، میانی و پایه مشغول به فعالیت هستند که ۱۱.۴ درصد پست های مدیریتی استان را تشکیل می دهند و به سرعت درصدد تحقق سهم  ۳۰ درصدی بانوان از پست های مدیریتی هستیم.

شاهرخی گفت: در حوزه امنیتی با توجه به ولایتمداری مردم که نقش بسزایی در امنیت استان دارد، همدان از استان های امن کشور محسوب می شود. 

وی گفت: اولویت اول استان با تاسی از برنامه دولت و تاکید رهبر فرزانه انقلاب، رونق تولید و اشتغال است و بر این مبنا برنامه عملیاتی سه ساله با پیش بینی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شد.

استاندار همدان افزود: با اجرای این طرح ها و این میزان سرمایهگذاری سالانه به طور متوسط ۲۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان ایجاد می شود. 

شاهرخی مهمترین اولویت را زمینه سازی برای سرمایه گذاری دانست و افزود: مزیت های استان مطالعه و شناسایی شده و در اختیار سرمایهگذاران قرار گرفته است.

وی با عنوان اینکه ۹۹۰ واحد در بخش صنعت، کشاورزی و معدن در حال فعالیت هستند ادامه داد: هم اینک ۵۵۰ طرح در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری با ارزش ۳۰ هزار میلیارد در حال اجرا است و درصدد ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی هستیم.

استاندار همدان بیان کرد: تسهیل و رفع موانع واحدهای تعطیل در دستور کار است که از ۳۰۰  واحد تعطیل شناسایی شده، در پنج ماهه امسال ۲۶ واحد به چرخه تولید بازگشتند. 

شاهرخی گفت: هشت هزار و ۹۸۱ فرصت شغلی در پنج ماهه اول سال ۹۸ ایجاد شده که ۴۷ درصد آنچه که برای امسال پیش بینی شده محقق شده است.  

وی با بیان اینکه سه منطقه ویژه اقتصادی از جمله جهان آباد فامنین با یک هزار هکتار اراضی آماده واگذاری است افزود: منطقه ویژه مبتنی بر فناوری آماده واگذاری به صاحبان علم اندیشه و شهرک واحدهای صنفی و بنکداران با ۹۰ درصد پیشرفت در همدان وجود دارد.

 

 

نظر شما