مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

نظارت ۵۴ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دام ها در تاسوعا و عاشورای حسینی

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۱:۵۳:۴۶
کد خبر: ۸۹۵۶۵۰
نظارت ۵۴ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دام ها در تاسوعا و عاشورای حسینی
«دکتر محمودرضا رسولی» از تجهیز و ساماندهی 19 اکیپ ثابت و 35 اکیپ سیار با 86 نفر دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: به منظور ارتقاء سطح بهداشت عمومی و تأمین غذای سالم و حفظ سلامت مصرف کنندگان و در راستای اطمینان خاطر نیکوکارانی که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به ذبح دام و نذورات دام قربانی می نمایند، اکیپ های بازرسی و نظارت بهداشتی در ادارات دامپزشکی استان تجهیز و سازماندهی شده اند.

وی ضمن درخواست همکاری از همشهریان عزیز خاطر نشان کرد: نسبت به تأمین دام زنده ی نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام نمایند و در صورت نیاز به معاینه رایگان دام ها، نذورات و لاشه ی دام های قربانی، مراتب را با شماره تلفن ادارات دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یا با سامانه ارتباطی 1512 این اداره کل در میان بگذارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن اشاره به فعالیت 54 اکیپ دامپزشکی در ایام محرم در سطح استان همدان، تصریح کرد: چهار مرکز کشتارگاه با حضور 86 نفر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در روز تاسوعا و عاشورا در سطح استان آماده نظارت بر کشتار دام عزاداران حسینی هستند.

دکتر محمودرضا رسولی، با اشاره به نظارت سالانه اکیپ‌های دامپزشکی بر کشتار دام اظهار داشت: در طول دهه نخست محرم اکیپ‌های سیار و بازرسان دامپزشکی در سطح استان همدان حضور داشته و بر کشتار دام نظارت کامل دارند.

وی افزود: در روز تاسوعا و عاشورا تعداد 35 اکیپ سیار و 19 اکیپ ثابت در سطح استان آماده نظارت بر کشتار دام بوده تا هیچ گونه مشکل بهداشتی و شرعی در ذبح دام‌ها صورت نگیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان  گفت: در روز تاسوعا و عاشورا، 29 نفر دکتر دامپزشک، 44 نفر بازرس بهداشت گوشت و 13 نفر ناظر شرعی بر کشتار دام نظارت دارند و در صورت تماس با شماره 1512، اکیپ سیار دامپزشکی آماده خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به حضور کارکنان این اداره کل اعم از دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در طرح تشدید نظارت ذبح شرعی و بهداشتی، تصریح کرد: در روز تاسوعا و عاشورا همه دستگاه‌ها تعطیل هستند، اما اداره‌کل دامپزشکی در راستای حفظ بهداشت و سلامت عزاداران حسینی و نظارت بر ذبح دام‌ها فعال و آماده ارائه خدمات به مردم است.

دکتر رسولی اظهار داشت: پنج مرکز کشتارگاه در روز تاسوعا و عاشورا در سطح استان همدان  فعالیت دارند که همگی با حضور بازرسان بهداشتی در حال آماده باش هستند و افراد با حضور در این مراکز و یا تماس با اکیپ سیار از خدمات ویژه ذبح دام برخوردار می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی همزمان با اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات افراد جامعه، کلیه دام های قربانی در مناسبت های مختلف را مورد بازرسی قرار خواهیم داد تا هیچ لاشه ای بدون نظارت وارد چرخه مصرف انسانی نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز