جشن جهانی انگور در ملایر برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۰:۲۳:۳۹
کد خبر: ۸۹۶۳۵۳
جشن جهانی انگور در ملایر برگزار می شود
علی‌مروت امیری از برگزاری جشن جهانی انگور در ملایر طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این جشن آماده شده که با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه بیش از 10 هزار و 500 هکتار از  باغات شهرستان ملایر زیرپوشش محصول انگور است اظهار کرد: سالانه بیش از 250 هزار تن انگور از باغات ملایر برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از باغداران ملایری بیش از میانگین تولید برداشت دارند تصریح کرد: تولید بالا به خاطر استفاده از روش‌های نوین از جمله داربستی کردن باغات بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه برداشت انگور همه ساله از نیمه دوم شهریورماه شروع می‌شود گفت: امسال نیز برداشت انگور از باغات شهرستان شروع شده و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این افتخار نصیب ما شد بتوانیم عنوان شهر جهانی انگور را کسب کنیم افزود: جهانی شدن انگور تحول عظیمی را در رونق تولید و فروش محصولات آن ایجاد می‌کند.

امیری گفت: امیدواریم بتوانیم با روش‌های علمی و نوین از جمله داربستی کردن باغات انگور شاهد برداشت و تولید بیشتر این محصول باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای داربستی کردن باغات ملایر در سند توسعه استانی انجام شده است افزود: قرار است طی سال‌های آینده میزان قابل توجهی از باغات داربستی شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از برگزاری جشن جهانی انگور در ملایر طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این جشن آماده شده که با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است آیین برگزاری این جشن از شبکه‌ سراسری پخش شود خاطرنشان کرد: این جشن با جشن‌های شیره‌پزی مانیزان و جشنواره ملی خوشه برتر همراه خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز