راه اندازی سامانه جامع خدمات پروانه اشتغال

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۴۸:۲۵
کد خبر: ۹۰۷۸۲۳
راه اندازی سامانه جامع خدمات پروانه اشتغال
"حسن ربانی ارشد" از راه اندازی سامانه جامع خدمات پروانه اشتغال به نام سامانه الوند ازآغاز مهر ماه سالجاری خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در جمع خبرنگاران درخصوص افتتاح این سامانه عنوان نمود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مهندسین مرتبط با رشته ساختمان و گذر آنان از مرز 9 هزار نفر و لزوم بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک سامانه مذکور در این استان  از آغاز مهر ماه سالجاری به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: سامانه جامع خدمات پروانه اشتغال به کار مهندسی منطبق با آخرین بخشنامه های صدور پروانه اشتغال به کار حقیقی و حقوقی و با بهره مندی از ظرفیت بالای برنامه نویسی و سیستم های امنیتی به منظور تسهیل مراجعین در سطح استان به ادارات دولتی و ثبت تقاضاهای خود به صورت الکترونیکی راه اندازی شده است.

وی یادآورشد: افزایش سرعت و دقت در اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه، کاهش هزینه ها ، تقلیل حجم بایگانی فیزیکی، بهبود کارائی ارائه خدمات، ایجاد بانک اطلاعاتی ، بارگذاری مدارک به صورت الکترونیکی، کنترل هوشمند موارد و ضوابط بخشی از ویژگی های این سامانه می باشد که با سطوح دسترسی مختلف طراحی شده است.

ربانی بیان کرد: پایش جامعه آماری مهندسین به انواع مختلف و ارائه گزارش های مدیریتی به روز در حداقل زمان با حداکثر دقت به منظور اخذ تصمیمات و برنامه ریز های خرد و کلان در زمینه های عمرانی، خدماتی و بهره مندی از پتانسیل جامعه مهندسین استان یکی از عوامل مهم در ارتقای کیفی ساخت و ساز و اشتغال آفرینی است که شامانه مذکور این مهم را به درستی تامین نموده است.

وی در پایان گفت: مراحل طراحی و تدوین این سامانه در بخش های مختلف بیش از سه سال است که با همکاری همکاران این اداره کل در حال انجام و بهره برداری است که با تقدیر وزارت راه و شهرسازی از این استان به عنوان اولین استان پیش رو در این خصوص مراحل استفاده از آن به صورت کشوری در حال انجام است.

 

نظر شما