مدیرکل بهزیستی استان همدان

پارک ویژه معلولان در همدان ایجاد می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۸:۵۷:۴۹
کد خبر: ۹۱۲۹۲۷
پارک ویژه معلولان در همدان ایجاد می‌شود
الوند تصریح کرد: تا پایان امسال یکی از پارک‌های شهر همدان ویژه معلولان طراحی می‌شود به طوری که برای همه نوع معلولیت بخش ویژه‌ای با خصوصیت‌های مورد نیاز آنان دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه شعار امسال روز عصای سفید فرصت‌های برابر است تصریح کرد: این شعار ندای رفع تبعیض و ایجاد برابری را می‌دهد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پوستر روز جهانی عصای سفید در کشور را یک هنرمند روشندل طراحی کرده است که شعار او «رفع تبعیض راهم را روشن می‌سازد» است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه طالب دانش  از سختی راه نمی‌هراسد، تصریح کرد: ایران نیازمند ارتقای سطح دانش همه اقشار به ویژه معلولان و روشندلان است.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما نیازمند افراد متخصص است ادامه داد: این انسان‌ها هستند که به مرزهای جغرافیایی هویت می‌دهند.

الوند خاطرنشان کرد: روشندلان  باید به ما کمک کنند تا آن‌ها را بهتر ببینم و کشور ما باید بتواند از ظرفیت همه افراد استفاده ببرد تا توسعه در آن تسریع یابد.

وی با اشاره به اینکه قانون جامع افراد دارای معلولیت، نیاز به 12 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد گفت: این قانون علاوه بر تخصیص اعتبار نیاز به زمان برای اجرا دارد و با اولویت‌بندی که سازمان بهزیستی انجام داده برنامه‌های ویژه‌ای رقم می‌خورد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تأکید کرد: نخستین استانی بودیم که به دلیل رویکرد اجتماعی، مشاور امور معلولان استاندار از بین این قشر انتخاب شده است.

وی  اظهار کرد: 6 میلیارد ریال برای دانشجویانی که سرپرست خانوار آنها معلول است، در نظر گرفته شده تا هزینه تحصیل آنان پرداخت شود.

الوند افزود: همچنین پیش از این تنها به سرپرست خانواده مستمری پرداخت می‌شد اما امروز به همه اعضای خانواده مستمری داده می‌شود.

وی تأکید کرد: امروز خوشحالیم که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کانون پرورش فکری و... برای معلولان برنامه‌های ویژه دارند که این نشان از یک اتفاق خوب برای آینده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان  تصریح کرد: تا پایان امسال یکی از پارک‌های شهر همدان ویژه معلولان طراحی می‌شود به طوری که برای همه نوع معلولیت بخش ویژه‌ای با خصوصیت‌های مورد نیاز آنان دیده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز