کارگردان تئاتر:

تئاتر خردسال باید رنگارنگ و دارای پیام، مفهوم و محتوا باشد

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۹:۲۱
کد خبر: ۹۲۰۳۹۴
تئاتر خردسال باید رنگارنگ و دارای پیام، مفهوم و محتوا باشد
نمایش «مارمولک بد ادا» به کارگردانی پگاه معصومی از همدان در بخش خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، پگاه معصومی کارگردان تئاتر با بیان اینکه داستان نمایش درباره یک عنکبوت است که می‌خواهد در عروسی دخترش به وی کادو بدهد اما یک مارمولک بد جنس اجازه این کار را نمی‌دهد؛ اظهار کرد: هدف این تئاتر آشنایی کودکان با خوبی‌ها و بدی‌هاست.

این هنرمند با بیان اینکه تئاتر خردسال باید ساده، روان و قابل فهم باشد، افزود: کودکان برعکس آنچه بزرگسالان فرض می‌کنند، نگاه نافذی دارند و همه چیز را متوجه می‌شوند.

معصومی در ادامه گفت: کودکان دنیای رنگارنگی دارند و تئاتر متناسب با آن ها باید دارای رنگارنگی، مفهوم، پیام و محتوا باشد تا از تماشای آن لذت ببرند.

او با توضیح اینکه در این نمایش به شعار جشنواره مبنی بر «تئاتر، کودک، طبیعت» پرداخته شده است، ادامه داد: از طریق تئاتر می‌توان کودکان را با طبیعت آشنا کرد.

معصومی با تاکید بر اینکه جشنواره اتفاق هنری بزرگی در همدان است، افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان موجب فرهنگسازی در بین مردم شده است و خانواده‌ها به همراه کودکانشان به تماشای تئاتر می‌آیند.

او درباره تکنیک استفاده شده در تئاتر «مارمولک بد ادا» نیز گفت: این نمایش، عروسکی صحنه‌ای است که یک بازیگر به همراه پنج عروسک اسفنجی و پارچه ای دارد.

بازیگر، عروسک گردان، طراح عروسک و طراح لباس این نمایش، پگاه معصومی و نویسنده آن نیز منوچهر اکبرلو است. مشاور و آهنگساز فرزاد لباسی و ساخت عروسک نیز بر عهده زهره عبدالمالکی است.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 در همدان برگزار می شود.

 

نظر شما