مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

تبلیغات ضعیف و بسته بندی نامناسب آفت کشاورزی همدان است

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۷:۴۹:۱۵
کد خبر: ۹۲۲۶۶۶
تبلیغات ضعیف و بسته بندی نامناسب آفت کشاورزی همدان است
حسن محمدی گفت: متاسفانه در استان همدان بسته بندی نامناسب برخی محصولات صادراتی و عدم توجه به نیاز وخواست بازار وجود دارد این درحالی است که دربعضی از استان های صادر کننده کشور به این موضوع اهمیت داده و همین امر موجب شده که بتوانند درصادرات بسیار موفق عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در نشست خبری باخبرنگاران گفت: از مهم ترین مشکلات استان همدان دربخش صنایع تبدیلی  می توان به نبود ردیف اعتباری مختص صنایع تبدیلی در بودجه های سنواتی وعدم وتوجه بانک ها به داریی های نامشهود مانند اعتبار،سرمایه گذاری ،برند سازی و تبلیغات اشاره کرد.

   وی با تاکید برای اینکه در حوزه صادرات مشکلات بانکی و تعهدات ارزی مشکلاتی وجود دارد افزود: با توجه به اینکه صادر کننده باید پول دریافتی از صادرات محصولش را تبدیل کند مشکلات عمده ایی در بخش تعهدات ارزی و مشکلات بانکی وجود دارد که صادر کنندگان را بامشکل مواجه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در استان همدان مشکلات فنی در فرآوری برخی از محصولات مانند کشمش وجود دارد که موجب کاهش کیفیت محصولات فرآوری شده می شود.

محمدی در خصوص بسته بندی نامناسب برخی محصولات صادراتی گفت: متاسفانه در استان همدان بسته بندی  نامناسب برخی محصولات صادراتی و عدم توجه به نیاز وخواست بازار وجود دارد این درحالی است که دربعضی از استان های صادر کننده کشور به این موضوع اهمیت داده و همین امر موجب شده که  بتوانند درصادرات بسیار موفق عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: استان همدان به دلیل قرار گرفتن در مرکز غرب کشور و نزدیکی به مرزهای غربی و پایین بودن هزینه ترازینت کالا به مقاصد خروجی و هم چنین امنیت کامل در سرمایه گذاری از ظرفیت های خوبی در صنایع تبدیلی برخودار می باشد.

وی افزود: نزدیکی استان همدان به بازارهای عمده داخلی نظیر تهران واستان پرجمعییت و دارا بودن محصولات کشاورزی با کیفیت نظیر گردو، سیر، سیب زمینی، یونجه وانگور ظرفیت های خوبی در کشاورزی دارد.

محمدی گفت : از مهم ترین اولویت های استان همدان در زمینه صنایع تبدیلی می توان به فرآورده های سیب زمینی از جمله چیپس، پوره، نشاسته وگلوکز درجه بندی و بسته بندی سیب زمینی،فرآوری و بسته بندی سیروگردو،قطعه بندی و انجماد گوشت قرمز به عنوان طرح توسعه واحد کشتارگاهی،تولید اسانس وعرقیات گیاهی ،احداث و تجهیز انواع سردخانه در مناطق خاص به ویژه Gaوانواع فرآورده های لبنی نوین با نگاه صادرات موجود اشاره کرد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود:توانستیم در بخش واحد تولید ترشی وشور سنتی را به نیمه صنعتی وصنعتی تبدیل کنیم .

وی خاطر نشان کرد:  در منطقه صنعتی سامن با ظرفیت 20هزار تن برای اشتغال 300نفر راایجاد کردیم و هم چنین درشهرستان بهار با بهسازی و نوسازی و ایجاد واحدهای ترشی و شوربا اهداف افزایش صادرات محصولات را 25فقره و ظرفیت بیش از 20هزار تن واشتغال 350نفر رساندیم.

وی درخاتمه گفت: افرادی که قصد گرفتن مجوز در بخش صنایع تبدیلی را دارند می توانند از طریق سامانه پنجره وطی کردن مراحل مربوطه اقدام به گرفتن مجوز کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز