نماینده ولی فقیه در استان:

کاندیداهای مجلس باید با شاخصه‌های قرآنی سنجیده شوند

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۳:۴۲:۰۴
کد خبر: ۹۳۰۷۱۸
کاندیداهای مجلس باید با شاخصه‌های قرآنی سنجیده شوند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی گفت: با اشاره به اینکه امروز، روز نخست ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات نمایندگان مجلس است، گفت: افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند، باید با شاخصه‌های قرآنی سنجیده شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در اجلاس استانی نماز در همدان، با بیان اینکه عالم محل تربیت انسان است و مربی در این عالم خداوند متعال است، اظهار کرد: انسان در این عالم باید استعدادهای درونی خود را شکوفا کرده و اعجاب در عالم خلقت را به خود اختصاص دهد تا به رستگاری برسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر انسان بتواند در استعدادیابی‌ها از فحشا و منکر دوری کرده و استعدادها را به راه درست هدایت کند، از راه یافتن به اسفل‌السافلین جلوگیری شده و به مقام خلیفه‌الله که مختص هدایت انسان است، دست پیدا خواهد کرد.

امام‌جمعه همدان برترین تربیت گری و شکوفایی استعداد را تحت ولایت پروردگار عالم دانست و ادامه داد: در این زمینه بالاترین و بهترین نوع برنامه تربیت انسان بجا آوردن فریضه نماز است.

وی افزود: امروز نظام اسلامی می‌خواهد به مدینه فاضله برسد و عنایت به مدینه فاضله به‌جز پذیرش ولایت ولی خداوند امکان‌پذیر نبوده و اگر مسئولی بخواهد در دوران حکومت اسلامی به آن برسد باید به شاخصه‌های قرآن کریم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اهمیت برپایی نماز در ادارات گفت: شاخصه انتخاب مسئولان در حکومت اسلامی اهل نماز بودن آن‌ها است و اگر مسئولی به نماز توجه ندارد باید از دایره حکومت اسلامی خارج است.

وی مسئول را در نظام اسلامی یک تربیت‌کننده خواند و تأکید کرد: حکومت مربی مردم است و مردم بنده ملوک هستند ضمن اینکه روش، منش و سیره مردم طبق راه‌های مسئولان است همچنین در جامعه اسلامی ابتدا باید مسئولان اصلاح شوند که اگر این امر محقق نشود قطعاً اصلاح جامعه به مشکل خواهد خورد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز، روز نخست ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات نمایندگان مجلس است، گفت: افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند، باید با شاخصه‌های قرآنی سنجیده شوند ضمن اینکه مهمترین شاخصه اهل نماز بودن مسئول است و اگر مسئولی اهل نماز و خلوت نباشد، خداوند هیچ مسئولیتی را به او محول نمی‌کند.

وی بالاترین مسئولیت اجرایی پیامبر(ص) را در واجب شدن نماز شب دانست و یادآور شد: مسئولان جامعه باید به نماز و نمازخوان بودن افراد در جامعه دغدغه مند بوده و اگر دغدغه اقامه نماز در ادارات را نداشته باشند از چهارچوب حکومت اسلامی خارج است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان داشتن دغدغه نماز در مسئولانی که برای آغاز فعالیت‌های اجرایی وارد میدان شده‌اند را واجب خواند و ادامه داد: امروز در ادارات نماز یک فریضه عبادی خشک محسوب شده و اغلب برای رفع تکلیف نماز را بجا می‌آورند که این امر از سنگین بودن نماز در بین مردم خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه نماز باید از نگاه‌های فقهی دور باشد و معراج مؤمن بودن این فریضه در بین اذهان راه پیدا کند، گفت: امروز تحقق به معراج رسیدن مؤمنان دشوار شده اما باید به فرزندان خود بیاموزیم که نماز عروج انسان را در پی دارد و زمان اقامه نماز همان زمان به معراج رسیدن مؤمنان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی موثقی، افراد فقه محور و مکلف به اقامه نماز را از لذت‌های نماز دور خواند و تأکید کرد: استان همدان با توجه به رتبه برتر کشوری در اقامه نماز نشان داد فارغ از نگاه تکلیفی به نماز در استان به جنبه مربیگر بودن نماز توجه بیشتری شده که این امر بسیار رضایت‌بخش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان حضور در نماز جماعاتی که خود مدیر اداره در آن شرکت می‌کند را پررنگ‌تر از سایر بخش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عظمت بخشیدن به نماز در دستان ما بوده و هیچ بهانه‌ای برای کاستن از شکوه برگزاری نماز در ادارات قابل‌قبول نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز