تعریض محله فرخ سرشت هدیه شهرداری به مردم همدان در دهه فجر

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۶:۵۶:۳۵
کد خبر: ۹۶۳۲۴۹
تعریض محله فرخ سرشت هدیه شهرداری به مردم همدان در دهه فجر
در مراسمی با حضور اعضای شورای شهر و شهرداری همدان کوچه احدی به طور کامل باز گشایی و محله فرخ سرشت به خیابان خضریان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال باز گشایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ در این مراسم شهردار همدان گفت: این تعریض از سوی شهرداری منطقه ۳ همدان در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان اقدام به بازگشایی معابر به منظور تردد مناسب شهروندان و نیز کاهش حجم ترافیکی کرده است‌.

 عباس صوفی افزود :اولین باز گشایی از مجموعه چهار باز گشایی ها که در اسفند ماه داریم مربوط به محله فرخ سرشت خیابان خضریان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و این طرح باعث روان سازی ترافیک در این منطقه می شود. 

وی خاطر نشان کرد: در اسفند ماه چندین طرح  در مناطق مختلف شهر اعم از باز گشایی معابر در راستای  روان سازی ترافیک خواهیم داشت .

رییس شورای شهر همدان نیز گفت:معابر اگر باز گشایی نشوند دچار بحران خواهد شد و از طرفی دیگر به سختی از محله عبور می کردند که با تخریب این محله به خیابان 18 متری تبدیل می شود.

کامران گردان ادامه داد: با این مهم دسترسی شهروندان این منطقه تسهیل خواهد شد و باعث می شود بر قیمت املاک این منطقه افزوده شود که به یک میلیارد برای تملک  و گردش اتوبوس به خیابان و وسایل اضطراری به خیابان آسان می شود .

وی با بیان اینکه در همین رابطه چندین پلاک در سطح منطقه تملک و تخریب شد، عنوان کرد: کاهش بار ترافیکی و آسان سازی فرایند عبور و مرور برای شهروندان در اولویت شهرداری و اعضای شورای شهر می باشد .

شهردار منطقه سه در این مر اسم گفت: در ادامه بازگشایی که در منطقه داشتیم  و دنبال  توسعه شهری برابر بودجه و طرح تفضیلی به مناسبت دهه فجر باز گشایی و افتتاح چندین پروژه را در سطح منطقه سه داریم که مجموع این اعتبارات بالغ بر دوازده میلیارد ریال می باشد. 

محمدرضا فیضی منش افزود: در محله محله فخر سرشت که در کوچه بن بست واقع شده بود و اجرای تملک و تخریب چهار مسکونی و دو واحد تجاری را خواهیم داشت که معبر خضریان را به محله فخر سرشت آسان می کند و برنامه بهبود محیط شهری و بهبود وضیعت عبور و مرور را تسهیل می کند و از حجم ترافیک شهری کاسته می شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژهای دیگری در دست افتتاح داریم که می توان  زمین فوتبال  و والیبال شهرک مدنی و چندین طرح دیگر  اشاره کرد .

فیضی منش در ادامه گفت:برای سال 99 درکوی رضوان و بلوار سردار شهید همدانی برای تعریض به تملک نیاز داریم که  درسال جاری نیزمبلغی بالغ بر ۱۲۰میلیارد ریال جهت تملک املاک معارض هزینه کرده ایم  وهمچنین در ادامه به تفکیک اراضی سایت ۳۶هکتاری  درکوی خضر  اشاره کرد وگفت: انجام مراحل تفکیک سایت۳۶ هکتاری  و تحویل سند به مالکان،را آغاز و در گام نخست چند سند از اسناد مذکور به برخی از خانواده های  شهدا تحویل داده شد و سایر سند ها نیز ارائه می شود.

فیضی منش با بیان اینکه در سایت ۳۶هکتاری درنظر گرفته شده اراضی کوی خضر، پارک ۶۰هزار متری گلستان ایجاد می شود، گفت: احداث این پارک از سال جاری آغاز شده و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کاربری های به کار گرفته شده در سایت ۳۶ هکتاری شامل ۳۶درصد کاربری مسکونی  وتجاری است که به مالکان سپرده می شود و میزان باقی مانده نیز دارای کاربری فضای سبز و ورزشی خواهد بود.

گفتنی است این وسیعترین تفکیکِ تاریخ همدان در کوی خضرمیباشد که توسط شهرداری منطقه سه همدان صورت میگیرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز