رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای بهار

ایمن سازی راه ها و کاهش تلفات حاصل تلاش راه داران بهار است

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۵:۳۶:۲۵
کد خبر: ۹۶۴۰۹۱
ایمن سازی راه ها و کاهش تلفات حاصل تلاش راه داران بهار است
محمد آقا محمدی گفت : یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی است که در این مسیر راهداری بهار عملکرد درخشانی داشته است.

 به گزارش خبر گزاری برنا از همدان، اداره راهداری شهرستان بهار با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر تلاقی سه استان کرمانشاه ، کردستان و همدان از منظر راهداری و حمل و نقل جاده ای از جایگاه ویژه و بسیار مهمی در استان همدان برخوردار می باشد زیرا بزرگراه شریانی همدان – سنندج و بخشی از بزرگراه شریانی همدان – کرمانشاه که هر دو جزء پر ترافیک ترین راههای استان همدان می باشد و همچنین 35 کیلومتر از جاده اصلی محور همدان – غار علیصدر در حوزه استحفاظی شهرستان بهار قرار دارد و همچنین شهر جهانی لالجین در این شهرستان قرار گرفته که به این علت محور های این شهرستان جزء پرترافیک ترین محور های استان محسوب می شود ، در مجموع این شهرستان دارای 360 کیلومتر راههای اصلی ، فرعی ، روستایی می باشد که گردنه همه کسی و قسمتی از گردنه اسد آباد از ارتفاعات برف گیر و صعب العبور محور ها محسوب می شوند ، لذا با توجه به این امر این شهرستان وظیفه حفاظت و نگهداری و برف روبی این محورها را با 35 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک را بر عهده دارد که جهت بازگشایی و برف روبی هرساله بصورت مستمر با تعداد 53 نفر نیرو در چهار راهدارخانه مستقر می شوند . 

رییس اداره  راهداری و حمل ونقل جاده ای بهار با اشاره به اینکه این شهرستان در سال جاری جهت کاهش تصادفات و روان کردن ترافیک اقداماتی خوبی انجام گرفته است، افزود: در سال جاری جهت کاهش تصادفات و روان کردن ترافیک نسبت به رفع 6 نقطه حادثه خیز اقدام نموده و همچنین در حوزه این شهرستان در تقاطع شهید زارعی یک مورد ، تقاطع زیر گذر با مبلغ 5 میلیارد تومان در سال جاری کلنگ زنی شده که پروژه حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

وی تصریح کرد: همچنین یک زیر گذر در تقاطع قرق در محور همدان – بیجار در سال جاری اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان احداث شده که این پروژه مهم 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

آقامحمدی گفت: در دهه مبارک فجر پروژه روشنایی در تقاطع روان و رسول آباد سفلی در محور کرمانشاه با هزینه حدود 300 میلیون تومان با حضور مسئولان محترم شهرستان افتتاح گردید . 

وی افزود:  این شهرستان توانسته تراش آسفالت با دستگاه های مدرن و لکه گیری راههای اصلی ، فرعی و روستایی به میزان 14580 متر مربع و هم چنین روکش آسفالت محور همدان – سنندج محدوده بخش صالح آباد به میزان 7500 متر مربع و تسطیح و رگلاژ شانه راههای آسفالته به میزان 203 کیلومتر به همراه پاک کردن و تنظیم قنوهای کنار شانه راه با دستگاه گریدر  را انجام دهد .

رییس اداره راهداری حمل ونقل  جاده ای  شهرستان بهار بیان کرد: از دیگر اقدامات این شهرستان می توان احداث سوله انبار نمک جهت راهدارخانه رسول آباد با زیر بنای 228 متر مربع و عملیات احداث فونداسیون و نصب اسکلت سوله دانست که این پروژه به پایان رسیده است و عقد قرارداد جهت ادامه کار صورت گرفته است.

وی افزود: هم چنین تعریض محور همدان – بیجار در محدوده تقاطع قرق ( نهالستان ) بهار و انجام عملیات ایمن سازی شامل نصب تابلو و علائم ، چراغ چشمک زن ، نصب چشم گربه ای و سرعتکاههای آسفالتی و پلاستیکی ، نصب نبوجرسی جهت احداث زیر گذر نهالستان ( 600 تن آسفالت گرم ، بیش از 10000 متر مکعب خاکریزی و مخلوط ریزی ، کارگذاری 16 حلقه باکس بتنی جهت تعریض آبرو ها و... ) ( مجموع اعتبار بالغ بر 760 میلیون ریال ). و هم چنین احداث شبکه روشنایی در تقاطع های رسول آباد سفلی و روان واقع در محور همدان – کرمانشاه با اعتباری بالغ بر 3000 میلیون ریال  اشاره کرد .

آقا محمدی با بیان اینکه در حوزه پاکسازی و برف رویی در این شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است مطرح کرد: اقدامات این  شهرستان در حوزه پاکسازی و برف رویی  اقدامات خوبی بو ده است،  در پاکسازی شانه و حریم راهها از نخاله و زباله به صورت مستمر به میزان 1560 کیلومتر  و عملیات برف روبی در راههای اصلی ، فرعی و روستایی به میزان 10086 کیلومتر باند ، و همچنین عملیات نمک پاشی در سطح راههای حوزه شهرستان بهار به میزان 10435 کیلومتر باند در بارندگی های فروردین انجام گرفت.

 وی  در ادامه گفت:عملیات برف روبی در راههای اصلی ، فرعی و روستایی به میزان 6000کیلومتر باند ، و همچنین عملیات نمک پاشی در سطح راههای حوزه شهرستان بهار به میزان 67000 در بارندگی های پاییز و زمستان 98 ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: .تسطیح و رگلاژ شانه راههای آسفالته به میزان 203 کیلومتر به همراه پاک کردن و تنظیم قنوهای کنار شانه راه با دستگاه گریدر .ا شستشوی 56 کیلومتر گاردریل و نیوجرسی و 120000 عدد تابلو و علائم به صورت مستمر انجام گرفته است. 

رییس اداره راهداری و حمل جادده ای با تاکید براینکه حوزه تعمیرات از اهمیتویژه ای بر خودار است افزود: شایان ذکر این شهرستان تاکنون در بحث تعمیرات عملکرد خوبی داشته است، تعمیر 1980 عدد و نصب 873 عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی در سطح حوزه راههای شهرستان بهار .تعمیر 95 شاخه و نصب 35 شاخه گاردریل در سطح حوزه راههای شهرستان بهار و  تعمیر مستمر چراغهای چشمک زن ، تابلو و علائم الکتریکی و  شبکه روشنایی راهها. تعمیر و تجهیز 4 باب راهدارخانه در سطح شهرستان بهار جهت آمادگی کامل در برخورد با وقوع بحرانهای طبیعی و اسکان اضطراری مسافران از اقدامات این شهرستان می باشد 

 وی افزود:این شهرستان توانسته  موافقت نامه اصولی جهت احداث یک واحد مجتمع خدماتی – رفاهی در مسیر برگشت محور  همدان – کرمانشاه ( اراضی روستای آب باریک ) را اخذ کند که این پروژه از طریق بخش خصوصی در حال اجراست 

 آقا محمدی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی در حوزه حمل و نقل افزود: این شهرستان با برگزاری جلسه آموزشی در مدارس و مساجد روستاهای حسین آباد کارخانه قند و آقبلاغ جهت آموزش و ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه رعایت نکات ایمنی و ترافیکی همراه با پخش کلاه ایمنی موتور سواران، برچسب ایمنی ادوات کشاورزی و بروشور و لوازم التحریر منقش به تصاویر و پیامهای ایمنی در بین کشاورزان و دانش آموزان اقدام کند 

  او گفت:با پیگری های انجام شده در این شهرستان نصب 3 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محور همدان – بهار – غار علیصدر انجام گرفته است.

رییس اداره راهداری حمل  ونقل جاده ای مطرح کرد: خرید و انبار کردن 2000 تن نمک و 12000 تن شن و ماسه جهت تجهیز راهدارخانه های شهرستان و آمادگی به منظور نمک پاشی و بازگشایی راهها با اعتباری بالغ بر 3500 میلیون ریال از دیگر اقدامات این شهرستان می باشد. 

آقا محمدی تصریح کرد : مشکلات اصلی این شهرستان را  در حوزه راهها کم عرض بودن محور همدان – بیجار که باید به مسیر چهار خطه تبدیل شود و همچنین تفکیک مسیر محور همدان – سنندج و تامین روشنایی گردنه همه کسی و تامین اعتبار  از دیگر مشکلات اصلی حوزه راهداری بهار است.

 وی در خاتمه خاطر نشان کرد: رسیدگی به 282 مورد از مسائل مربوط به حریم راه و ایمنی و 75 مورد رفع تجاوز از حریم راهها از دیگر اقدامات این شهرستان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز